Tuesday, October 27, 2015

Periuk Noxxa Ada di dapur saya!


Jujurnya saya mmg tak tahu langsung kewujudan piuk Noxxa ni di pasaran. Cuma ritu geng2 wassap opis dok la cete guna Noxxa. Kita tanya bape rege, diaorg ckp RM700++.. Ui tanjat mak. Kensel nk beli walaupun hati dah tertarik2 nk beli, maklumlah iols skang ni fasa nk top up brg rumah and the kitchen item je. Baju bajan seme dah lama tak beli.

Skali tetibe geng wassap opis gitau die nk offer installment Noxxa ni, permonth RM70 ja selama 10 bulan siap kasik free rice dispencer lagi. Baguih la tu kalau installment kehkeh ala2 mcm main kutu gak la, terus saya grab seketui, membe opismate pun grab seketui. Ala RM70 sebulan kalau saya tak guna bayar Noxxa ni ntah ke mana gak duet tu dibelanjakan. Lagipun Noxxa ni praktikal kot utk saya yg mmg masak and makan kat rumah. Ktorg mmg jenis jarang makan kdai, most of time mmg masak. Weekend or weekdays masak  even lauk simple, selain dr jimat mmg hasben lagi suka makan saya masak dr makan kedai.


Dah dapat dah yeay.. ingatkan kecik je, rupanya ha beso seketul gitu, terpaksa amek troli nk bawa g kereta... Boleh masak nasi 2kg katanya mmg suai la kalau nk ajak org datang makan2 kat rumah leh la gunakan sepenuhnya Noxxa ni.


Ni la rupa Noxxa nya, actually ni piuk pressureooker tp boleh jugak masak stir fry, slow cooker.. Kira dah macam multi cooker la, even nk kukus pun boleh. Mmg praktikal la.


Pot yg muat utk msak nasi 2kg skali jalan. 

Apa kelebihan Noxxa ni, setakat ni saya dah buat nsi arab, 7minit je ok nak masak nasi arab.
And then sy bk keje bt nasi goreng, campak je beras keras tu dalam ni lepas tumis segala bahan2 pehtu highpressure kan die setting 7min, siap la nasi goreng saya.
Saya buat nsi daging pun 7min je siap. Senang cete, kalau nak bt nsi berperasa mmg mudah la. Kalau nk lembutkan daging pn kejap dalam 30min dah lembut, selalu saya rebus atas dapor kurang2 2 jam baru lembut.

Best kan? Byk lagi benda best tentang Noxxa ni, korang boleh gugel. Apa yg pasti ia memudahkan saya dan menjimatkan masa...


2 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails