Tuesday, February 23, 2016

Geramnya dgn adik ni

Ni kejadian wiken kelmarin. Adik ngn abang ni mmg biasa bergurau senda. Depa takde la gurau kasar sbb Rayyan bukan jenis kasar2 ni.. Die punya lasak tu rasanya low je, adik lagi berganda lasak, berganda garang dr abang.

Masa tu saya tengah kat dapor tetibe dengar Rayyan jerit " maaaaammaaaaa.. sakit"

Saya toleh tengok, adik tengah sedap mengokak abang nya. Yg si abang plak redo je takde la nak tepis kepala adik ke, nak tepis mulut adik yg tgh sedap mengokak tu... Boleh die jerit menages panggil mama..

Ya allah, saya plak berlari g leraikan gigitan mayyah. Bila tengok rupanya berkesan tanda gigi , punya la sekuat hati adik gigit... Pastu abang pn menages la atas riba dok cakap "adik buat.. adik buat abang mama....."

Adik bila saya dok bebel2 marah, die boleh bt muka slumber yaya pastu cakap " adik tak geget abang" pastu berlalu blah g main.. Eeeee geramnya rasa nk cubit tahu tak.


Esoknya tgk dah jadik gini kesan. Punya la kuat die gigit. Adik ni bukan la jenis gigit org tapi masa aritu die berebutkan mainan ngn si abang agaknya dah terlalu geram die gegetnya...

Yg saya geram sbb abang ni soft sangat, takde la nak protect diri.. Bila saya tanya nape abg tak tepis adik.. boleh die jawab "abang sayang adik, adik kecik lg mama".

Tak tau nak jawab cane dah. Rasa terharu sbb Rayyan mmg anak yg baik, abang yg penyayang. Tak susah la saya jaga dia, mmg anak yg mudah la. Tapi bila jadik gini saya risau sangat sok bila sekolah jadik mangsa buli. Sbb die mmg takkan melawan, takkan la nk protect diri ke apa. Die diam je, biar org buat die.. Kita plak rasa sakit hati.

Die mmg berjiwa sensitif dan soft la.. Even kalau saya mengajar die bt homework pn kalau tertinggi suara mulalah hujan banjir kat meja study.


Sangat berbeza dgn karekter adik yg agresif, strong and menonjol. Adik die kalau org buat, ha siap la kau. Tak bagi can langsung, mmg abis dikejekan. Pastu jgn la nak usik2 barang die. Sangat protective. In a way sbg pompuan elok la protective kan. Tapi bila dah gini geram plak, garang sangat pun abis abang kene kokak...

Atas tu kesan lepas 2 hri.. mmg kuat gile la minah ni geget sampai berbekas gitu



Tengok la video ni slumber yaya je muka jawab tak geget abang.. Eeeeee

2 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails