Thursday, February 18, 2016

Update Day 9 #EatClean

Kejap je masa.. Tik tok besok dah hari ke 10. Rasa cam tak percaya dapat tempuh 10 hari tanpa nasi... 
Apa yg kita makan tak makan nasi? Ha kat bawah ni la menu2 saya utk bekpes, lunch dinner. Normally bekpes mmg amek yg berat yg boleh tahan kenyang lama ie oat, chia seed dan jus buah. Pastu break dalam kol 10 gitu kita makan buah.

Lunch plak saya akan makan ayam or ikan gabung ngan sayur2an... Dinner selalunya sup aje la. Masak utk bebudak, saya skali leh bedal kehkehkeh.. Alahamdulillah kenyang. Memula rasa cam tak caya tapi skang okay la dah get used kot. 




Setakat ni perkembangan positif. Actually saya eat clean ni utk kesihatan diri. Sbb nk detoxkan badan, ritu masa ujian darah, kan ada bacaan lemak baik tak baik tu kan. Ha seme okay, cuma lemak tak baik tu border je. Sy igt 3 bulan sebelum tu ada bt blood test, seme okay. Tapi makan xjaga trs bacaan lemak tu dah jd border plak.

Bila saya pikir balik, masa yg blood test awal2 tu, saya amalkan cuka kurma pastu selalu minum air lemon tetiap pagi, dan air detox. SKang dah lama x amalkan. So back to asal la balik, utk kesihatan. Bulan 7 nnt akan repeat blood test. Oh saya mmg akan bt blood test setiap 6 bulan hehehe preventive is better kan?

Tapi yg best bila detox gini, tak makan nasi, avoid carbo. Actually kita kene amek carbo jugak kene seimbang, tp jgn banyak2, amek dalam sepenumbuk je nasi tu. Cuma saya mmg elakkan terus sbb nak turunkan berat gak hahahaha. Hasilnya setelah 10 hari berat saya dah turun 2 kg yeayyyyyy dah 59kg... semalam timbang seronok betol rasa, berbaloi tahan napsu makan kehkehkeh... Inci kat peha ngn bontot pun dah kurang 1-2inci...

Eksesais? Kita bt eksais follow youtube je, bt ngan anak2. 10 minit je sehari hahaha yg lain, kita naik tangga g opis tingkat 19. Ko mampu ??? Memula idok ler terus ke tingkat 19. Memula naik sampai 2 je, pastu up naik sampai 5 skang kita naik sampai 10... Belum smpi 19 lagi. Mungkin lagi sebulan kut hahahaha.. Nnt kala dah bejaya naik tingkat 19 kita warwarkan heheheeee...

Oka, bai. Tu je update. Kalau korang nak follow menu tu, sila sila lah. Mmg berhasil yaaaa...


2 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails