Thursday, March 24, 2016

Boifren baru kita

Kisah sambungan dr projek bersama Dayu. Apa projek kami tu?

Ni ha beli mesin jahit hahaha.. Actually Dayu tgh sakan menjahit tu, saya plak mmg dah lama nk beli sbb selalu pinjam mesin mak. Okay je mesin mak, cuma mesin org professional ni sy tak berani usik lebey2 sat g rosak, naya je. Tu sy decide beli mesin sndiri, boleh jait kat rumah memalam hihi.. Masa bitau mak nak beli mesin ni, saya nk beli mesin jait Global je kat Lazada dalam RM 150 je gitu. Tapi mak kata, alang2 nak beli, beli la yg elok terus. Jgn la asal boleh je. Hurm ye tak ye jugak kan.

Puas la gugel mencari info (mmg peel saya gini sblm beli baca review gugel info baru decide) . Memula nak beli Brother NV95 tapi sbbkan harga tu lebey RM1k macam berfikir byk kali jugak. Siap bt list Pro & Cons. Pastu pikir2 balik saya ni nak jahit basis je, so tak perlu la mesin canggih2 sangat. Akhirnya saya decide utk beli GS 2700 Brother.

Sebelum beli ni, saya ajak hasben ke LSN kat Bandar Tun Hussein Onn nk try test mesin, bagus staf LSN melayan seme permintaan saya, ajar cane nak pasang footer, macam mana nak bt benang Robin, eh seme la die ajar, last2 saya tak beli pn kat LSN huhuhu...


Sudahnya Brother GS 2700 ni saya beli di Karysma Store Shah Alam,  dgn harga RM 805. Itu sbb saya swipe credit card hehe nak kumpul poin kan. Beli brg value besar ni baloi swipe CC sbb leh kumpul point.Tapi!!!!! Dgn syarat korang dah ada cash utk bt full settlement, CC ni guna kene disiplin ya. Jgn bt hutang lelama interestnya tggi.

Alhamdulillah setakat ni saya memang berdisiplin bab penggunaan CC ni. Guna utk minyak, hotel, travel dan selalunya kalau swipe CC masa sopim saya pastikan mmg ada cash yg cukup utk bayar balik full settlement, takkan biarkan hutang tertunggak kang naya je bayar interest.


Ini la rupa mesin tu ada 27 jenis stiches which is saya baru test guna beberapa jenis je. Boleh auto needle thread hehe kalau mesin lama tu jenuh gak nak masukkan benang tapi ni, senang ya amat ya....


Utk testing mesin, saya jait la kain batik yg dah lama hubby belikan. Heheh masa die outstation ke Langkawi, die belikan saya kain batik ni buah tangan tapi saya ni kain batik pakai masa dalam pantang je tu yg takde nak cantumkan. For the purpose nk test mesin, saya jait la kain batik ni..



 Alhamdulillah its working!

Overall, best mesin jait ni. Utk beginner mmg sesuai sangat la...


2 comments :

  1. teringin jugak nak beli mesin jahit ok sket. dulu beli yang brand global tu tapi murah jer sebab guna point. tapi dah rosak pun. hahaha

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana membeli mesin jahit di karysma store, semoga bermanfaat utk puan sekeluarga

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails