Tuesday, May 26, 2009

Journey at to KEDAH

Aku p Kedah dua hari je. Semalam pukul 12 malam aku sampai umah. Sebabnya pagi nie ada meeting nak kene attend. So tak sempat la nak jejalan sangat kat sana.

Tapi aku tetap suke perjalanan ke Utara sebab permandangan sangat cantek. Sawah padi luas terbentang, sejok mata aku memandang... Walaupun sebenarnya aku tengah demam+selsema+batok+sakit tekak yang teruk. Tapi pegi outstation jugak. Isk anak sape lah yang WORKHOLIC sangat nie?


Aku bertolak koi 2 petang Ahad bersama 2 manager aku. Hehe aku tumpang kete depa je. Malas la nak drive, bukan dekat. Penat mau drive sorang, baek tumpang je. Hikhikhik.

Aku malas nk tulis pepanjang. Layan je gamba yang sempat aku snap sepanjang kat sana. Bukan byk sangat pun hahaha.. Aku tak sehat jadik malas nak amek gambar sangat, sebok hembus hingus yang meleleh kuar nie hah.. Hikhikhik SEKELEYYYYYY la jue nie.


Ni la bilek hotel aku lepak malam tuh. Sebelum check in hotel, singgah kedai tepi jalan beli burger ngan rojak pasembor. Hahaha. Kes malas nak keluar balik la nie. Ye la sampai dah koi 8, agak2 la nak kuar balik kan. Penat tuh.

Pasembor die sedap.. Tak pernah aku makan pasembor KL yang rasa sedap camtu. Rasa cam nak kuar pergi beli lagi. Tapi ingat diri, sedar diri. Dah lah nak kawen, sila2 lah kawal nafsu makan supaya nampak cute di hari persandingan. Hahaha. Ayat tak boleh blah.

Besok tu habes je meeting terus weols ke Pekan Sg Petani. Nak cari ayam RFC- Radix Fried Chicken. RFC nie memang takde la kat KL. Satu Malaysia cawangan die cuma ada kat Sg Petani je. So alang2 dah sampai nie, haruslah rasa ayam yang menajdi sebutan orang Utara nie. Tu dia gambar kedai RFC. Kaler oren you.... Dari jauh dah nampak.


Bila masuk dalam tengok menu, sejibik cam KFC menu die. Ada snack plate yang 2 ketol ayam+coleslow+mashed potatoes dan memacam lagi la. Aku beli yang snack plate je. Kata nak rasa kan. Tapau makan dalam kete je.


Nilah dia ayam RFC. Aku amek spicy ngan herba. Sedap gak la. Kurang berminyak. Yang penting ayam die takde lemak sana sini. Ye la dah guna aym organik. Mano ado lemaknya...
Hikhikhik selamat dimakan hari2 nie.

Tu je la cete aku, bukan lama pun. 2 hari je kat sana.

Besok aku akan ke Miri. Flight pepagi koi 830. Sampai sana nak p jejalan Brunei dulu..
Tak sabar nie......



5 comments :

  1. wah akk berjalan sakan ye...
    berkerja smbil kenal tempat org...
    menyelam smbil teguk air...
    hehehe...;)

    ReplyDelete
  2. waaa bestnyerr fpt mkn ayam tu..nak jugak.. =p

    ko ni asyik jalan2 jek,jelez gue.. =p

    ReplyDelete
  3. waaa...
    mama, mama...adik nk rfc laaa...
    adik dah tak makan kepsi...kepsi bersubahat nk hapuskan islam...hehe

    erm..sempat ek singgah rfc??
    regenye setanding kepsi ke lebih mahal??

    ReplyDelete
  4. jue ah rs ayam radix ni ye
    makcik akak dok cite psl rfc nih
    teringin la gak nak rs.hehehe ;)

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails