Tuesday, April 27, 2010

Honeymoon @ Redang...

Salam..

Trip ni dah agak lama hehehe.. Actually kami berdua pegi honeymoon on 28th March-31st March di Redang.. Why Redang?? Sebab both of us are mother nature lover..

Kami bergerak pada malam 28th March tu dari KL.. sebabnye bot kami tok ke Redang adalah kol 930 pagi dari Jeti Merang.. Perjalanan amat la lama wei.. sakit segala urat belikat aku ni ha.. Masa kat highway Pantai Timur tu tak rasa sangat sebab jalan smooth aje, bila dah exit jabor nak ke KT tu, amek masa lebey dari 4 jam.. Azab giler.. Jalannye agak berlobang2.. so pepaham la ye apa effectnye.. Satu badan sakit2...

Weols sampai KT dalam kol 5 gitu, singgah makan kat kedai.. Niat di hati nak makan la roti canai ke apa.. Takde pulok.. Yang ada nasi minyak ngan nasi dagang.. Kekeliruan kejap aku... Tapi cepat2 recover, ni kat Terengganu la.. Hehehe... Hubby je makan nasi dagang, aku tak lalu la pulok nak makan nasi pulut pepagi subuh alam..

Pastu weols meneruskan perjalanan ke jeti Merang, dari KT nak ke jeti Merang took about 1 hours jugak la.. Tapi yg bestnye view sepanjang jalan adalah pantai okeh... Sangat indah.......

Singgah Petronas jap tok solat Subuh.. Kat sini aku ada cete scary, masa hubby masuk toilet aku ada la nampak makcik ni siap bertelekung ngah tunggu kat depan petronas tu, aku pun ingat makcik ni maybe nak solat subuh kot.. Ok la, aku amek telekung, gi la carik surau kat belakang, masa ni makcik nie tetibe je in a blink dah takde.. Aku ingatkan die dah g surau tapi takkan lah cepat sangat hilangnye... Takpe takpe... Aku pun gi surau, gelap gelita lagi.. Eh mana plak makcik tadi... Takde weiii... Agak2 korang sapekah yg aku nampak tadi.. Siap aku senyum kat die, siyes kompius giler... Sampai aku habes zikir aku sorang je kat surau tu, makcik tu tak sampai2...

Tapi kejap je la pastu aku lupe sebab seronok sangat nak p bercuti kan.. Hehehe.. Samapi jeti baru kol 730, so lepak2 la kat kedai makan nasi lemak sume.. Minum2 sementara tunggu bot... Bot sampai je terus masuk barang ngan tak sabar2 lagi memasing...


Ni la Jeti Merang... menikmati keindahan waktu pagi..


Oh lupe nak bgtau, kami pergi bukan berdua je, ada membe opis hubby and his wife yg join sekali.. Hehehe.. Lebey meriah la, kalo berdua macam boring sket la kan...
Muka hepi dapat p honeymoon... Bertiga okeh, yang dalam perot pun ikot sekali hehehe..


Bot start aje jalan terus terasa ombak... Ombak tinggi giler, 2 meter ada kot... Memang aku tak duduk sepanjang dalam bot takot terhentak kan.. Dok berzikir je sepanjang2 tu semoga selamat aku dan baby... Ni la pengalaman naik bot yg paling ekstrem bagi aku... Huhuhu

Sampai2 aje pulau, terus muntah akibat mabok laut.. 1st time aku naik bot muntah, masa gi pulau kat Sabah dulu pun aku rilek je takde muntah.. Hubby plak dah kepeningan... Tu pun seb bek naik bot dari Jeti Merang 45 minit aje, klu naik dari jeti KT 2 jam... Haaaa masak la ko atas bot tu...


Gembira aje bot baru gerak, selepas 45 minit muka masing selenge je hahaha..


Cete selanjutnye sambung entri berikut...

3 comments :

  1. ahh ada part 2 pulak. cpt la smbung!

    ReplyDelete
  2. haha...berani ye korang lalu karak dgn LPT tu memalam buta.. banyak jugak aku dengar cite seram...ngeeeeeeee........

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails