Tuesday, March 26, 2013

Dosa tanpa saya sedari.. my bad!

Skang memang saya jarang update blog sbb malas. Sesape yg rajen update tu saya memang respek la. Anda memang kental.

Tapi hari ni saya benar2 terpanggil utk share satu video yg menyentuh hati saya. Benda ni simple tapi saya selalu leka pandang. Video ni di tunjukkan oleh suami kepada saya.


Ya Allah lepas tengok video ni, terus macam tersedar banyaknye dosa saya yang suami kene tanggung tanpa saya sedar :( ... Suami pun suruh saya delete aje gamba dalam FB.

Kenapa la selama ni macam tak pernah terpikir pun, memang la gambar saya semenye bertudung tapi ada yg tidak sempurna cara bertudung tu. Saya akui. My bad. Please slap my face virtually! So pagi tadi masuk ofis, terus la mendelete segala album dalam FB. Malas nak sort out satu2. So delete aje seme senang cete, tinggal gambar Rayyan je. Mungkin ikhtiar saya ni sikit, tapi belum terlambat.

Memula ingat nk tutup je FB tapi sayang sbb saya rajen masuk contest tru FB and kadang2 suka jugak baca apa yg orang share2.. Petua ke, pastu shopping pun selalu gak dari retailer FB :) tu yang sayang nak tutup. So delete je la seme album yang ada. Semoga dengan kesedaran ni Allah ampunkan dosa saya yg tak disedari tu.

Lepas ni nak sort out gamba yg dalam entri kat blog kesayangan ni pulak. Ada hikmah rupanya blog saya hilang gamba entri2 yang lama. So senang sikit keje. T___T

Nak tutup blog rasa sayang so kene la rajenkan diri tok sort out gamba2 yg ada dalm blog ni...

Kat bawah ni saya share ulasan UIA tentang isu gambar di laman sosial ni


Geli hati pulak bila UIA guna perkataan gedik. Hehehe comel aje.


7 comments :

  1. jue dulu kita tahu itu dosa mungkin kita amik ringan..tapi alhamdulillah bila Allah beri kesedaran pada kita, kita perlu tolong suami utk sama sama menuju syurga Allah..

    ayong pn dah banyak delete gambar2 di FB..di blog pn jarang up gambar sendiri..ramai tanya kenapa tak de gambar tuan tanah..jawapan senang jer..kadang2 penutupan aurat kita tak sempurna..jadi tak perlu ditontonkan pada umum..

    sedih kadang2 tgk kawan2..pegi keje bertudung tapi bila gambar di FB atau blog tak bertudung..tak pe la, kita doakan mereka..

    dalam masa yg sama kita juga perbaiki penampilan kita..yang tertutup itu lebih cantik pada Allah :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih sudi share ya... betullah ,kita banyak buat dosa tanpa kita sedari..

    ReplyDelete
  3. tq sbb sharing..alhmdulillah..saya pun dh xd up gmbr sndiri kt fb..sbb bnda cengginila...huhu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah hrp ramai kwn blogger bc entri ni :)

    kt fb sy x aktif sgt cuma sedara n adik2 yg ajk sembang2 kt situ,sy sorg je ada blog huhu..

    kt blog pun ms awal2 dulu adalah tempek foto kt profile.tp x pnh pun letak utk header,rs segan tgk foto sdri tempek besar kt header :)

    ReplyDelete
  5. ya..mnuasia kdg2 terleka...
    terima kasih kerana mengigatkn.

    ReplyDelete
  6. gud sharing jue!

    entah knp terasa mcm akulah tu yg selalu asek update blog jek? huhu nk release stress kekdahnya..

    moh join GA ku kalu sudi

    http://susunatursioca.blogspot.com/2013/03/miniature-cute-watch-giveaway.html

    ReplyDelete
  7. mostly gambar kat fb saya set private je utk diri sendiri..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails