Tuesday, July 9, 2013

Sevis breastpump kesayangan

Last 2 weeks hantar breastpump Spectra 3 untuk servis... Banyak dah jasa breastpump ni, sampai ke Singapore dah  saya usung BP ni utk pump susu... Alhamdulillah, rezeki sentiasa ada dengan breastpump ni, sampai umor Rayyan 1 tahun 4 bulan... Lepas tu Rayyan dah takmo susu badan sbb mama asyik ke oversea je berminggu2... Huhu susu pun lama2 kering sendiri...

Dulu saya jenis keje outstation, gigih la mengusung BP yg berat ni ke hulu ke hilir... Masa beli S3 ni, Madela Freestyle xde lagi, saya memang nak cari yg dabel pump sbb jimat masa nak pump.. So tak kisah la berat, usung jugak... Now dah ada FS, tapi sayang sgt nak let go BP ni dalam masa yg sama tak larat nak usung dah...

So after bincang ngan habi, habi kata tinggal je BP S3 ni kat opis.. Selalunya kat opis je yang saya buat dabel pumping.. Kat rumah single pump je sbb selalu anak direct sebelah, sebelah  lagi pump.... So habi kata kita beli Madela Swing je tok kegunaan di rumah dan kalau keluar balik kampung ke apa... Tapi tu tunggu lepas pantang la baru beli :) dalam pantang leh guna S3 ni lagi.....


Ni la BP nye... Memula saya call orang Histopoint tu bitau nak antar servis... Then saya tanya ada tak orang boleh pick up kat opis.. Sebab saya dah malas nk g Subang sana hantar.. So Pekeje Histopoint tu bagi saya contact number tok orang yg boleh pick up BP ni kat opis... Pekeje tu kata boleh gak antar aksesori BP tok servis skali tapi kebanyakkan eksesori tube apa seme saya dah buang sbb kuning je seme, geli plak nak guna... Memang plan nak beli lain....

Terus call orang tu nama Govin, Govin tu dah biasa rupanya pick up and hantar BP kat opis saya ni, so die dah tahu.. Senang keje sya.. Die mai amek, dah siap nnt die mai hantar.. Tunggu je die call....

Seminggu later orang Histopoint call kata dah setel servis.. Caj servis RM40 je... Murah kan?? Ni yg sayang BP ni, servis murah dan mudah...... Pastu diaorg dok tanya nak beli eksesori tak... Harga murah lagi compare kat luar.. Kat luar RM 70 satu set, ni die offer RM55 satu set.... Terus amek 2 set sbb saya memang bt dabel pumping kan... Caj penghantaran 2x amek dan hantar RM20 je, berbaloi la pd saya... 


Ni la 2 set breast shield sekali ngn tube corong segala lengkap.....  Pastu bali rumah dok kemas beg BP.. Tengok balik ice pack seme, ntah ke mana2 dah peginya so kene cek balik seme ada tak yg rosak or bocor... ALhamdulillah seme ok lg :)



Ni la barang kesayngan lepas ni.. hehehhe.. BP dan segala mak nenek eksesori.... Pasni ada tambahan henbeg la, henbeg utk BP hikhikhik....


1 comment :

  1. Sis..camne nk bli corong pam dgn harga tu jgk..akk pun nak boleh ke??

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails