Monday, May 4, 2009

Cinta Berbunga dalam Hati.. Thanks Sayang..

Entri kali nie memang penuh dengan bunga2 dan mungkin akan membuatkan anda terliur seketika.. Hati saya pun tengah berbunga bunga kembang..
Kali nie saya nak abadikan sambutan annivesary saya yang ke-8. Sebab sambutan yang ke-8 hanya ada sekali je, mana ada lepas 9 orang patah balik pergi 8 kan?

29 April 2009 adalah hari Rabu, hari kerja. Kami malas la nak minta cuti just untuk annivesary sebabnya selepas nie akan banyak cuti yang perlu minta untuk urusan kawen so save cuti. Save cuti! So celebrate adalah selepas waktu keje.

Pepagi tuh Encit Lee hantar saya pegi keje. Syiok betoi ada orang hantar pegi balik keje nieh, benda nie haruslah pektis mulai sekarang, lepas kawen nanti Encit Lee memang kene hantar dan jemput saya pegi balik keje ngeeeeee...

Sepanjang hari di opis, muka saya adalah penuh dengan senyuman OK. Even tensen keje yang menimbun tapi tetap maintain bunga bunga di hati, tu la kata orang CINTA itu menceriakan hari hari yang anda lalui..

Selepas keje, Encit Lee datang jemput saya teruslah weols gerak ke Bangi Lama. Weols cadang nak makan di Tasik Idaman. Tak pernah pergi pun tempat nie, saja nak try new place for special days. Nak dinner kat Restoran Berputar KL belum mampu lagi.

Tak susah nak cari Restoran nie sebab Encit Lee dah amek map dari kawan opis die. Sampai je tempat nie, sangat terpegun OK. Cantek dan sangat tenang. Jauh dari kesesakan bandar. Terapung atas tasik lagi. Masa sampai nie dalam 630 gitu, ye la saya berpose hari tuh so kene la sampai awai sket.

Masa sebelum kuar kete, tetibe saya pandang belakang tengok ada sejambak bunga ros warna merah hahaha KANTOI... Encit Lee dah gelak2, dia baru ingat nak surprise saya tapi saya dah ternampak la pulak. Hehehe saya dapat sejambak bunga ros merah sebanyak 12 kuntum. TERHARU sangat!
Pas tuh laju je mulut saya tanya, bila beli, beli kat mana.. Ngek ngokkk betoi la saya nie. mesti lah die taknak bagi tahu kan. Hahaha so soklan saya dibiarkan je la tak berjawab sampai hari ini.
And then dia kuarkan pulak hadiah, ingatkan dapat bunga je tapi dapat gak hadiah. Hadiah pun bunga jugak, bunga kristal. Saya suka, sangat cantek. Bunga kristal nie confirm takkan layu sampai bebile kan, so leh la saya simpan bt kenangan. And then dapat kad pulak. Heee banyak betoi surprise saya dapat hari tuh.

Thanks sayang, membuat hati saya berbunga2.


Muka orang yang hepi giler dapat bunga, dapat hadiah, dapat kad. Kebetulan baju pun merah menyala-nyala ko.. Sesuaiiii sangat lah ye...
Dah habes bagi hadiah, berterima kasih sume barulah masuk restoran untuk order.

Masa nie langit terang lagi, idak ler rasa romantik benar tempat nie. Tapi tempat die memang best, terapung atas tasik, tepi2 leh nampak ikan berenang2. By the time dah gelap langit, baru lah suasana romantik tu timbul. Mana idaknye, pasang lampu pun yang ala2 malap je. Siap ada lilin atas meja. So secara officialnya weols kata itu adalah candle light dinner hahaha.
Pasal lilin nie lawak jugak, masa pekerja restoran tuh dok letak satu2 lilin atas meja, Encit Lee cam pelik naper pekerja tuh tak letak kat meja kitaorg, meja tepi kiri kanan depan belakang weols sume die letak.

Encit Lee: Yang, nape die tak letak atas meja kite?
Jue: Jap g kot die letak.
Encit Lee: Isk mana boley, kene letak nie. Leh feeling2 candle light dinner.
Jue: Hehehe a'ah la.. Ha cepat2 suh die letak. Kang die lupe..
Encit Lee: Kak (panggil waiters tuh), meja kitaorang takde lilin pun....

Cepat2 akak tuh letak atas meaja weols lilin. Puas hati dua dua orang tadi dah ada lilin depan mata.. Yeaaaa leh feeling candle light dinner. Tak perlu pergi hotel memahal. Ni lagi best, siap fresh air lagi angin yang bertiup.

Muka dua orang yang happy giler, dah 8 tahun bercinta. Tengah menghitung hari detik nak kawen! Hikhikhik..

Seb bek azan bunyi je, lauk kami order sume dah sampai. Kami makan nie. Ikan masak stim, sotong goreng tepung, kailan ikan masin, tom yam campur +++.

Tom yam die sangat slurppyyyyyy.. Sedap!

Ikan siakap stim sedap, tak de bau yang tak enak, cuma lemon terlebey kut. Cam manis2 sket.


Sotong goreng tepung, sedap jugak. Memang faveret saya niey.
Secara overall, menu die leh tahan sedap lah. Harga pun berpatutan dengan menu dan suasana. Romantik habes wa cakap luuuuu... Memang pas makan tuh puas gak la kami bercerita. Suasana cam sangat tenang dan mendamaikan, sangat sesuai untuk bercerita apa saja. Ehem ehemmmm yang nie paham2 sendiri sudah la kan tak perlu diterangkan lebey lanjut.. Hahahaha

Pas balik tuh dalam kete barulah saya kuarkan kek anniversary yang saya beli secara senyap2. Kami potong kek nie sesama then makan dalam kete sebelum saya pegi keje dan Encit Lee balik rumah. Owhh malam tuh saya kene standby keje malam untuk migration. Walaupun penat tapi saya happy. Happy giler!

Harapan saya untuk tahun nie, semoga kaseh sayang antara kami terus mekar, dirahmati dan diberkati Allah. Amin.

12 comments :

  1. yeaaaa.. komen box dah kembali ke asal...

    ReplyDelete
  2. Love is such a beautiful feelings...best kan :) semoga jue dan Encit Lee berbahagia selalu

    ReplyDelete
  3. ngehx10000

    adeh nak buat surpise tapi leh lak lupa.. kan dah kantoi hahahah

    ReplyDelete
  4. hepi first anniversary.. hepinyerrr

    ReplyDelete
  5. waa 8 tahun ke?
    syabass la kak juleeeeeeeeeee =) i suspect u laa

    ReplyDelete
  6. sweet ;)

    semoga kekal bahagia...

    ReplyDelete
  7. beshnyer...bler la dpt feel suasana cam tue ye...^_^

    ReplyDelete
  8. romantika d amor ;)
    bestnye dpt bunga selambak tuh.hehehe

    ReplyDelete
  9. nina: ye love is such a beautiful feeling.. Thanks nina for ur wish..

    hangjebat: heheh surprise tak menjadi tapi surprise gak tetibe dapat mungerrr.. not expected..

    en_me: eh dah 8thn la.. hikhikhik

    chekgu BH: romantika di amorrr.. kehkehkeh

    ReplyDelete
  10. lily lotus: thanks kak..

    fathiyah: memang best, perasaan pun berbunga2 je sepanjang hari hahah..

    atty: besh besh.. seharian tersenyum..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails