Monday, September 7, 2009

Salam Ramadhan yg Ke 17

Assalammualaikum...

Dah masuk hari ke 17 kiter menyambut ramadhan, baru lah berkesempatan nak menjenguk belog pink nie... Eh kalau nak ucap Selamat Berpuasa tak terlambat lagi kan? Ada lagi 13 hari hehehe... Alhamdulillah, aku berjaya menjalani ibadat puasa dengan sempurna selama 16 hari nie.. Terawih tuh memang ada lah yang skip terutama bila makan overload, nak bangun pun dah rasa mengah2.. Hahaha.. Memang takde istilah kurus la di bulan puasa nie, sama je bagi aku.. Ngee~~~ Well, itulah kenikmatan berbuka kata orang... Tadarus Al-Quran pun berjalan lancar, insyaallah tahun nie aku akan berusaha jugak untuk khatam, ada lagi 13 juzuk... Doa2kan aku berjaya...

Nape lama tak update? Terlalu banyak perkara yang nak diselesaikan dan dipikir, secara tak langsung mengganggu mood menulis.. Writer block mungkin... Aku menulis mengikut rasa hati, if hati tak tenang dan jiwa berserabut macam mana nak menulis ye tak?

Alhamdulillah sekarang jiwa aku dah kembali tenang setenang2nya.. Berkat Ramadhan barangkali, dan semakin nampak jalan yang perlu aku pilih.. Jalan apa? Jeng... jeng... jalan2 cari makan.. Hikhikhik... Biasalah, dalam hidup nie, sentiasa ada jalan bercabang yang perlu kiter pilih, sama ada kerjaya, pasangan hidup, cara hidup sumenya akan ada pilihan yang perlu kiter buat.. Dalam kes aku nie, biarlah aku je yang tahu pilihan ape yg perlu aku buat di kala usia 25 tahun nie.. Eh satu rekod besar ok.. All this while, I am the person who only follow the flow.. Tapi aku sangat-sangat bersyukur, sebab setiap flow yang aku ikut sentiasa menyebelahi aku tak kira walau apa pun yang aku buat Allah sentiasa menbantu aku.. Kind of LUCKY kata orang.. Kekadang ianya menjadikan aku seorang yang lupa dan lalai jugak.. Lupa untuk bersyukur dengan nikmat yang aku dapat.. Sesungguhnya manusia nie bila dah terantuk baru nak tersedar, benda tu lah yang jadik kat aku.. Baru tersedar yang selama nie terlalu banyak nikmat yang aku dapat tanpa perlu berusaha keras seperti orang lain, jalan yang perlu aku lalui pun taklah sesukar jalan orang lain.. Be it on my study, career or life...Aku selalu lupa benda tu, sebabnya terlalu sebok membandingkan diri nie dengan orang yang berada lebih tinggi dari aku, lebih senang dari aku.. Sepatutnya dibandingkan dengan orang yang lebih susah barulah reti bersyukur sikit... But, now I already realize it, and its still not too late for me..

Sesungguhnya Ramadhan kali nie sangat memberi impak yang besar pada diri aku.. Alhamdulillah, Tuhan masih menyayangi diri ini dan memberikan aku petunjuk-NYA...


No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails