Friday, April 19, 2013

Terjahan ke Mom and baby expo di Midvalley

Masa awal bulan ritu ada Mom and Baby Expo di Midvalley... Macam biasa, dah kata opis dekat ngan MV, haruslah terjah.. Lagipun saya pegi dgn misi kali ni muahahaha..

Misi utk mencari maternity/nursing bra.... Kalau harga biasa selalunye mahai, kalau kat expo dapat murah sikit... Haruslah pergi beli time expo kan, dapat murah, boleh beli banyak sikit heheheh....
Sebabkan ada meeting haritu, so takde la awal sangat keluar.. Kol 12 gak la baru dapat keluar...
Naseb baik la dapat parking kat gardens, kene menapak sikit la.... 

Sampai sana memang penuh sarat orang, sebabkan mmg ada misi so terus cari booth yg dituju.. Selalunya nursing bra ni saya beli kat fabulous Mom, sbb bra die selesa dan sedap dipakai....

On the way tu, jumpa pelbagai design maternity ot nursing pillow... Actually mmg tengah mencarik maternity/nursing pillow ni sbb peknen kali ni kemain awal dah sakit belakang... Ada bantal ni at least ada lah support belakang sikit....


Bantal yang menjdi pilihan... Lepas diskaun bantal ni dapat harga RM95 kalau tak harga asal RM139....
Murah kan? Maksud saya berbaloi la utk beli sbb mmg saya survey, maternity pillow ni paling murah pun RM150.... Lagipun size bantal ni boleh diterima akal lah.. Ada satu design tu besar giler bentuk U.. Jenis yang akan melingkar satu badan punye... Murah gak RM100 je selalu tengok jenis tu RM250 tapi pk, kalau kita guna bantal tu alamatnye, hero 2 orang lagi memang tido bawah la kan.. Hahahha katil mama sorang je konker..


Kalau p bb expo ni, antara benda yang wajib beli adalah baby wipes... Dalam henbeg mmg sentiasa ada baby wipes ni....Saya mmg suka pakai baby wipes ni, even kadang lap dapor pun pakai baby wipes jugak :) wah kelassssss kan? Hahahhaha.. senang sebenarnya, lepas lap campak tong sampah.. hikhik dasar pemalas...

Belikan ubat gigi ibu mandung... Memang pangai saya stp kali peknen saya takleh guna ubat gigi biasa yg ada fluorida.. Taklah rasa macam something alien dalam mulut, tak suka bau dan rasa fluoride tu....
Jenama ubat gigi kesukaan saya pureen, beli jugak ubat gigi tok rayyan....


Ni la bantal yg saya beli tu..... ada juga bantal kecil tok supot belakang masa duduk menyusu.. Kiranya bantal ni boleh guna bukan saja masa peknen, masa pas bersalin sok boleh guna gak tok menyusu baby...


Yang dalam ni takleh tunjuk kihkih... Nursing bra yang saya beli... Dapat la beli 3 lai... Kat booth Sarakid tu die jual buy 1 free 1, kira selai RM25.. Bila usha online shop die, die jual online selai RM49.90... Memang berbaloi la kan.. Dah la bra nye lawa, siap renda2 dan siap bg extender lagi.. Selalu extender kan kene beli...
So memang berbaloi la beli maternity lingerie kat expo nie...


Antara fungsi2 maternity/nursing pillow yang saya beli hehhe...

Barang baby memang tak beli pun sbb masih awal lagi kan... lagipun next month akan ada baby expo lagi... Kalau ikot list takde apa sangat pun nak beli...

Strelizer, warmer, breastpump seme boleh guna rayyan punya.. Masih elok lagi seme... Cuma maybe beli baju dan feeding bottle aje la... Then nak pergi servis breastpump... hehheheh Rasanye lepas bulan 5 nnt baru nak start prepare barang bb sikit2.....

Pastu cadangnye nak beli breastpump satu lagi sbbnye breastpump lama jenama Spectra 3, agak berat.. Tak larat nak angkut ke opis hari2, ingat nak tinggal je kat  opis... So nak beli lagi satu breastpump tok kat rumah. Now tgh mensebey ler nie...Nak beli madela freestyle macam melampau pulak hahhahahhaa nnt lah dipikiri.... Mana tau kot bonus hujung bulan ni dapat extra, ada la rezeki baby tok beli Madela Freestayle.. Tapi kalau beli Madela FS, rasanya saya nak jual Spectra 3 tu.... 


3 comments :

  1. esok ada baby warehouse sale kat pureen.. jom terjah..

    ReplyDelete
  2. bestnye mommy to be..ada lagi bila tu..

    ReplyDelete
  3. best je baca blog yg share beli brg baby ni...rasa nk baby lg walaupon baby saya bru umur 3 bulan..ahakzzzzz..
    buat ibu-ibu yg masih tercari-cari2 set bersalin yang terbaik, boleh cuba set bersalin shaklee.

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails