Friday, August 30, 2013

Sudah sampai barang yg diorder dr UK

Tak tau sejak bila dah jadik makcik2 collect pinggan mangkuk hehehe.. Dulu selalu la komplen mak suka kumpul pinggan, semak rumah la apa.. Now, saya tengah mengalami fasa itu hahahha.. Actually kat rumah ni ktorg tak pernah beli pinggan mangkuk cawan segala.... semuanya hadiah kawen.. Tu pun byk yg tak guna, ada dalam stor lagi.....

Tapi bila dah beli rumah, perasaan eksaited nk deco rumah, nak ada dapor yg sempurna tu memang takleh lari la kan dari jiwa perempuan.... Dah nama pun perempuan, memang dapor la port peberet kan... Kene la dapor yg cantik, baru mood nak masak kobar2.. Ecewah walaupun tahap kesedapan tu tak tahu lagi kan..... Tapi mmg habi dah janji pun, dapat kunci rumah, 2 tempat yg dia nk spend lebih sikit tok renovation adalah dapor (sebab die tahu saya suka masak dan baking) dan bilik tido kami... Kalau ada budget lebih br buat yg lain.. Harap2 tercapailah impian somi saya tu......

sebagai persiapan awal, saya adalah order pinggan Corelle ngn set corningware dr kwan yg bk dari UK... Harga memang murah lagi kalau compare harga kat sini... Even kat Langkawi pun mahai lagi rasanya.. Lagipun bila plak kami nak ke Langkawi... Kalau nk beli pinggan mangkuk barang kaca kat sana mcam serik plak nk bw naik flight, ritu pun ada yg pecah......


Ni la set corningware yg saya order... ada 10 pcs semuanya.... Amek bunga yg simple je. Corningware ni yg mudahnye sbb boleh direct terus panaskan then hidang.. takyah nak transfer banyak kali dan takde la banyak sangat pinggan saya nak basuh.... Jimat tenaga hahaha... jimat air...

Set Corelle plak saya order design square gini... Ntah la nape saya pilih yg square... nampak moden kot....  bunga tu sbb kaler merah hahaha.. saya kan pencinta merah....

Setakat ni tu je la yg saya order, ada rezeki teringin sangat nak beli kitchen aid.... amboii hai cita2... macam bt biz kek la nak KA bagai hahahaha..... kalau ada rezeki lebey apa salahnye, ye dak???

Hurm jiwa dah makin ke arah makcik2 ni.. hahaha payah payah.... 




1 comment :

  1. kam pun suka tengok design pinggan yang square..cantik bunga yg jun pilih tu...aa, corningware memang bagus...kat rumah kam ada la bbrp bijik, suami kam beli dulu masa dia kat US.

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails