Monday, January 7, 2008

Welcome 2008

Alhamdulillah..Akhirnya tahun 2007 dah melabuhkan tirai dan skang dah masuk hari ke-7 tahun baru~~tahun 2008..Selamat tahun baru kekawan..Hadapi la hari ini seperti tiada esok lagi buat dirimu..
Di sini, saya nak mengaktifkan balik blog yang dah lama terbiar nieh..
Nak imbas balik ape yang terjadik sepanjang tahun 2007..
Paling saya bersyukur skali saya telah menamatkan degree yang 4tahun..tu la die kejayaan paling bermakna bagi saya, maklumlah masa bt tesis tu rasa macam dah kena extend je..ye la bile buat je asyik tak jadik..pembantu lab tu pun dah penin tgk saya, kejap tukar PC ni kejap cabut wayar tu tapi tak up gak network saya.. Tapi alhamdulillah, terima kasih Prof Kasmiran sbb sabar tolong saya selama 2 semester akhir nie..Eh apa khabar dia skang ek?Mesti bertambah sehat skang..
Pas 2 bulan saya lepak je kat umah, twos keje tak sempat saya nak bina badan =) Masuk satu alam yang baru lagi,perghh..Memang mencabar..bukan setakat fizikal tapi mental skali..silap hari bulan boleh kena migrain tak pun darah tinggi..
Tu pun salah satu kejayaan bagi saya, syukur alhamdulillah Allah bukakan pintu rezeki saya akhirnyer saya dapat gak keje bagi dwet kat mak ayah walaupun tak sebanyak mana...
cete dedey?
Tahun ni raya tak dapat raya ngan mak ayah, pagi raya tak dapat salam cium tangan depa...Bukan ape, mula2 dah bk Perak sama2 tapi tetibe petang 30 Ramadhan tuh dapat call dr Melaka, Paklong ~ abg sulung kepada ayah saya meninggal dunia (semoga rohnya berada dalam golongan yang beriman) jadik terpaksala mak ngan ayah saya bk Melaka..Time tuh plak hujan lebat, jadi ayah tak bagi ikut sbb die takot saya drive kete dalam hujan so kn la tinggal kat Perak.. Pagi raya tuh aku beraya kat Perak ngan sedara mara,makcik2, opah, dak adik2 saya yang lagi 2org..Pagi raya kedua baru bertolak bk Melaka...First time raya tanpa mak ayah nie, len macam je rasa..pagi raya tuh rasa sdey sebak sgt tgk adik2 sepupu yg lain ciom tangan mak pak depa minta maap..saya dapat tgk je la..Btoi la kaat org, kasih ibu ayah nie len...Sbb tu la walau jauh dan sibok macam mana pun kiter dengan urusan, bila hari raya tuh jgn la biarkan mak ayah kiter tertunggu2 kiter bk..Alahai macam lagu raya yang glamer tuh kepulangan yang dinanti, sedey woo lagu tuh...Kesimpulannyer, ajal aut di tangan Allah, sementara org tua kiter masih hidup nie berilah kegembiraan kepada mereka..Apa yang kita bagi takkan dapat membalas keperitan dan kepayahan mereka membesarkan kiter selama nie...
Mak, ayah terima kasih atas segalanya..msn smileys
Azam tahun nie?
Tahun ni harapan saya supaya lebih murah rezeki~nak kumpul dwet kawen niehh..heeee
Nak jadi hamba Allah yang lebey baek walaupon x sebaek mana tapi saya akan cuber insya allah...
Cukup la tuh, azam bebanyak kang payah lak nak buat..heee..yang penting semoga Allah merahmati hidupku, mempermudahkan segala urusanku, dan semoga hubungan kami ~jue+lee~ dirahmati dan dipermudahkan jalan bagi kami membina masjid...Amin

No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails