Thursday, July 9, 2009

Fettucini Cabonara Jue

Hari nie tetiba mood rajen menjelma. Bangun awal, 530. Awal giler, mana taknya malam tadi pas je solat Isyak terus terkujur di atas katil.. Hahaha sempat baca Twilight 3 muka surat je.

Bangun2 terus teringin nak makan cabonara. Teringat plak bahan dah ada cuma masa nak buat je takde. So pas je solat Subuh, kting kting kting berbunyik la periuk belanga kat dapur aku. Hehehe.



Meh aku share resipi.

Bahan

1 bungkus fettucini direbus dgn sedikit minyak & tos
Daging kisar
1 tin cooking cream
200ml fresh milk
1 tin button mushroom
1 biji bawang besar didadu
3 biji bawang putih ditumbuk halus
Lada sulah secukup rasa
Garam secukup rasa
Parmeson Cheese utk dtabur

Cara

1. Panaskan minyak jagung, tumis bawang putih & bawang besar yang didadu tadi sampai wangi.
2. Masukkan isi ayam, tunggu sehingga masak baru masukkan mushroom.
3. Masukkan fresh milk & cooking cream, masukkan sedikit air. (Agak2 sbb kuah dia mesti pekat2 sikit)
4. Perasakan dengan garam & lada sulah.
5. Lastly taburkan gravy yang dah siap tadi atas Fettucini.
6. Taburkan cheese.. Yummmyyyy!!!

7 comments :

  1. wah! segan gini MAK NGAH damia pandai masak.
    meh la anta kt keramat sket..pg2 wat org lapo je..ekeke.....

    ReplyDelete
  2. wah tenkiu ju. aku da lama nak try!

    ReplyDelete
  3. cik jue pandai masak laa...
    boleh masakkan utk anak2 nanti...
    huhu
    :P

    ReplyDelete
  4. puyo carbonara buat sendiri tuuuuu.... best2. tq. aku slalu pakai resepi lagi senang, basuh periuk, taruk atas api, taruk air sket, amek cambell carbonara, bukak keliling bagai, tuang! hahahaha...

    ReplyDelete
  5. nana: Hahah mana pandainya.. resipi cmapak2 je tuh.. kehkehkeh..

    mawar: sila cuba!

    hanim: ape lagi jom cari mamak.. hehe ampunnn buat anim laparrr..

    cekguBH: idak ler pandai.. tapi insyaallah suami dan anak2 aku kenyang la... hehehe kenyang ngan air tangan aku bukan mamak tau!

    patem : resipi ko tue resipi ekspress khas untuk wanita berkerjaya, aku kalau malas pun macam tu gak hahaha..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails