Saturday, July 26, 2008

BAD day!

Salam..

Yesterday was sssoo terrible for me.. Pagi-pagi lagi dah jadik benda suweyy kat aku.. Huuhuu.. Seperti hari-hari biasa aku akan drive pergi ke opis dengan riang ria nyer dan aku selamat sampai hingga ke petak parking tanpa sebarang kemalangan.. Tapi dah memang tertulis, tengah aku dok syok2 kemas beg dalam kete pakai lipstik bagai sebelum nak kuar kete, tetibe aku dengar bunyik ''scccreeeetttttttt".. Wah saper yang dah menghentam kete aku niey, twos aku kuar tengok.. Ader satu minah nie bawa kete ape ntah, yang pasti kete tu panjang la macam Perdana v6 gitu, tengah nak masuk parking sebelah aku tapi die dah stuck, ke depan, ke belakang, tak dapat masuk gak, tu yang menyondol bumper kete aku tuh.. Time nie aku dah mental block, dah tak terkata ape-ape.. Aku cepat2 alih kete aku masuk kotak parking sebelah lagik kasi minah tuh dapat masuk parking... Pastu aku tunggu laaa die.. Elok je die kuar kete die minta maap, lagi la aku tak terkata ape2.. Aku tak pernah lagi mengalami situasi macam nieyy weiii... Die tengok2 kete aku die kata 'calar skek je, boley polish nie'.. Aku pun diam je la, nak kata ape... Huahuahua.... Tapi aku amek la department mane die keje, sok kalau tertibe bumper aku jatuh akan aku carik die ke lubang cacing!!!

Masuk opis seperti biasa rutin keje yang banyak dan menekankan kepala otak adalah biase.. tapi hari nie keadaan sungguh luar biase.. Aku seronok ngan keje aku, enjoy, fun banyak yang aku blaja kat department nie.. Tapi ader 'sesuatu' yang aku bersabar sejak dua tiga bulan niey dan hari nie aku rasa aku dah tertampung lagik dah.. 'Sesuatu' tuh tak perlulah aku nyatakan di sini sebab aku taw ader beberapa orang dak2 department aku yang baca blog niey, kang aku cete lebey2 tak pasal2 aku dapat surat saman lak nantik.. Untok menghilangkan tekanan luar biase nie, aku p la lunch ngan clique ku yang lain... Ye, carbs are acceptable while you're stress okaayy... Wow, kami makan besar ye, masing2 pun depress jadik sume pakat2 pilih menu yang marbeles, ader ayam golek, ader ikan siakap stim, ader sup, ader kerabu mangga.. Aku makan dengan sepenuh perasaan, tak peduli lagik ngan masalah perot buncitku.. Tak pe, pasni aku nak sambung pose..

Back to the ofis, continue with the job.. Bullshit! Awai-awal lagik aku dah text Encit Lee minta izin tok p Jusco jap pas keje nantik, sejak bertunang nie kene blaja2 la minta izin sok dah kawen nanti husband is our priority ape2 pun kene minta izin jadik kena biasakan la dari skang..Saja jer aku nak jejalan kat Jusco, welll arini kan pay day.. and the most important jiwaku sedang kacooo skang and shopping is one of the best theraphy for jiwa kacooo okayyy!!!

Tepat je koi 5, aku pun angkat beg.. Malas nak pk lagi, when reached to the car, automatically I was burst into tears.. I dont know why, just being a normal me, cry to relief my pain... Feel very depressed inside, a burden that I can't carry anymore.. But then, ku gagah juga la drive kalau tak camne nak sampai JJ.. I was driving with all the tears coming through my eyes, its not funny okay... Syukurlah, aku selamat sampai.. Masuk JJ aku jejalan test2 baju, masuk MPH tengok2 buku... But still aku rasa cam tak puas, rasa cam beban aku tak lepas lagik.. Huhuh masuk kete I was cry again.. Gilosss toi perasaan aku niey.. And I text Encit Lee about this, he said he will come to see me, and asked me to wait for him.. Time niee baru lah senyum skek of his kindness and concern on me.. Sampai je Encit Lee, twos teresak-esak aku nageh ngaduu..Burukk toi perangai, tak sempat member nak bagi salam.. I tell him all about the 'sesuatu' that happen to me lately.. I feel much better later.. Actually while we are facing this kind of jiwa kacoo, we just need a friend to talk about it and cry!!! Believe me, crying can make a wonders.. ngaaaaangaaaaa...

And after chit chat afew, we just take our own way home.. Thanks again dear, for being beside me at those situation.

6 comments :

  1. hye!
    jue,ingt aku lg x?
    aisha perdeq 2..
    ko dh tunang ek?
    hope xterlambat nk say congrates to both of u...
    kuat betul jodoh korg...alhamdulillah...
    nk minta permission nih bace blog ko...
    blh x?
    aku xde blog cz xreti nk mengarang huhu =)

    ReplyDelete
  2. yup!!
    menangis adlh perkara plg
    t'baik utk aku nk releasekn
    tekanan kt jiwa yg menekan2 nie..
    kdg2 bile nanges tu,cm xtau plak
    mana button nk off dia
    aiyaaaakkk....

    ReplyDelete
  3. camtu la yang, kene kuat taw.... hehe muah!

    ReplyDelete
  4. geram je dgr citer ko...
    boleh polish je...dia ingat polish tu bley beli kt tepi jalan jeh ke...setakat perdana dah nak ek...

    ReplyDelete
  5. Hehehe..masa memula kereta aku kena calar memang aku dah jadi Hell Boy dah. Muka dah merah padam pa semua. Tapi lepas2 tu dah tak kisah :p Kehkehkeh. Kang aku melayan kang, aku sendiri sakit jiwa. So aku buat dek je.. Hehehehe. Lantak ko la nak calar ke apa. Janji boleh jalan dan tak meragam..

    ReplyDelete
  6. aisyah..sila2...lawat hari2 pun xpe...aku ingat lagik la ko...buat pe skang?

    cinta.kasih.gadis - memang betoi la ms nageh tuh mesti tak jumpe button off die ntah maner tinggal ntah..

    adlee - okayy yang, saya akan tabah sokmo!

    megat - a'ah ek giler minah tuh.. tapi aku pun cam bluuurrr je waktu tuh, kalau taw suh satu department twun back up aku hahahha

    amir- aku sampai skang marah gak kalau calar...sebab hutang bank tak abes lagik hahahhaah

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails