Wednesday, August 24, 2011

Bersyukur sangat!


Husben dah stat cuti raya since last week lagi.. Cuti die banyak lagi katanye..
Saja nak rehat kat rumah..
Lagipun masa awal ramadhan lalu kami telah diuji..
Husben sakit..
Ala bukan sakit terok pun..
Kene kayap..
Tapi mengikut kata husben, sakit tau kayap nie..
Bisa sampai ke tulang..
Tengok gaya pun tau, sebab husben terbaring aje..
Makan pun kene pantang tau...
Kami try ubat dengan cara moden dan tradisional..
Alhamdulillah, husben dah kembali pulih skang..

Pastu diuji plak dengan Rayyan jatuh katil patah tulang plak..
Leh baca kesah Rayyan tu kat SINI..
Memang pengsan jugak la aku bt keje rumah sesorang..
Selalu husben ringan tulang tolong kemas rumah ke hape..
Ni aku sorang menguruskan rumah dan anak yg tak sehat..
Memang dugaan Ramadhan betollah...
Tapi aku tak mengeluh pun, maybe ada hikmah..
Sebabkan husben yang tak sehat dan anak yang patah tulang..
Aku amek cuti seminggu tok jaga dan bagi perhatian pada 2 orang kesayangan ku itu..
Seminggu tu takde istilah rehat pun pada aku..
MEnjaga anak, menguruskan rumah segala..
Tapi alhamdulillah, aku masih mampu menunaikan terawih walaupun penat..

Semalam balik rumah..
Tengok kain baju dah siap basuh, jemur dan lipat..
Lantai dan mop..
Bilik semua dah vakum..
Pinggan mangkuk dah setel..
Peti ais pun dah cuci..
Ya Allah..
Terharu sungguh aku bila husben buat semua tu di kala aku memang tengah kepenatan yang amat..
Kalau orang lain skang dah takde mood nak keje tapi aku minggu ni
sedang memerah otak menyiapkan technical report aku 3 bijik ok..
So memang penat..
Syukur..... Allah kurniakan aku pasangan yang memahami yang boleh membantu aku menguruskan rumah..
Aku rasa itu adalah hadiah terbaik kot..
Aku tak nak pun intan berlian segala cukuplah kalau die boleh berkongsi susah senang dengan aku macam skang nie..
Apalah makna emas segala kalau urusan rumah aku sorang kene buat kan..

Thanks Sayang...
Awak adalah anugerah terbaik yang Allah kirimkan buat saya!!

Kesyukuran yang kedua ku panjatkan ke hadrat Illahi..
Ar-Rayyan dah kembali pulih seperti sediakala..
Dah kembali melasak..
Kalau dengan kata tepat..
Lebih lasak dari sebelum nie..

Tapi mama tak kesah sayang..
Takpe la mama penat mengejar awak yang tengah syiok memanjat..
Janji awak sihat..



Dan hari ni, satu lagi rahmat Allah untuk aku di bulan mulia nie setelah diuji..

Kalau orang lain seronok dapat bonus raya, aku tak sonok pun..
Sebab kebetulan nak renew roadtax n insurans..
Cost roadtax ngan insurans aku tu plak masih lagi RM900++..
Huhu nak pengsan membudgetkan kewangan tok belanja raya dan hutang..
Memang tak berapa nak best la kan..
Dah la pertama kali beraya bertiga, kene plak budget2 belanja huhuhu..
Tapi baju raya Rayyan dah settle before puasa lagi..
Just top up sket2 je.. so takde la kesian anak takde baju raya kan..
BAju raya mak pak ala kadar sudah hehe..

TApi rezeki Allah tu luas.. Aku percaya benda nie..
Dan terbukti pagi tadi bila aku tengok payslip..
Terkejut ada bayaran tambahan.. hehehe..
Rupa2nya aku dapat Group Leader Award..
Agak besar gak jumlahnye..
So boleh la buat belanja raya..

Syukur sangat atas rezeki Allah dan ujian NYA..

Sesungguhnya ujian yang DIA berikan buat aku makin tabah..
DAn syukur atas rezekiNYA yang tak pernah putus buat kami..
Semoga keberkatan dan rahmat ini akan terus berkekalan..


6 comments :

  1. Alhamdulillah!!! Rezeki.. Allah swt bagi kita rezeki yg dlm bentuk yg berbeza kan dear.. Tak sabor dah nak raya ni.. ;)

    ReplyDelete
  2. me too..dalam dok sedih2 takde bonus kena bayar roadtax nak raya ni, tiba2 ada rezeki lain pulak..syukur...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...tahniah ye jue!!!;)

    ReplyDelete
  4. salam..jue..alhamdulillah, syukur atas rezeki dan rahmat kurniaan Allah. hehe~ dah lame dah jumpe blog jue ni. tapi jadi silent reader je. Byk info & tips yang ily refer kat sini. sgt bergune. thx for sharing..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails