Wednesday, May 2, 2012

hasil tangkapan di JPO

4 jam di JPO apa yg kami dapat?
Kesian MIL ngikut kami dari satu kedai ke satu kedai.
Memang ktorg compare habes rege kedai kat JPO ni ngan rege kat butik KL. YEla, kalau betol murah, leh la datang sini lagi. Dah dekat ngan kampung kan.

A part of hasil syopping di JPO



Baju raya tok Paksu Rayyan. Dapat la 2 lai baju raya tok Paksu Rayyan. Beli kat Poney, buy 2 and pay for 1. Tapi pay yang rege paling mahai la. Standed la tu kan, selalu aku beli buku kat borders macam tu la.

Kat Poney tu aku tak beli baju Rayyan sebab takde size plus design yg sama boleh dapat 50% off jugak bila mega sale. Eh ni betol. Aku kan kaki sebey sebelum membeli. Ye la, nak kuar duet, kene la sebey dulu kasik berbaloi2.


Fossil! Kat Fossil ni mmg berbaloi2 offer dia. Masa aritu item banyak yg dah 50% less but for that day, on top of it kita dapat lagi 25% less.. so total 75% less la....


Aku beli wallet dan wristlet. Wallet merah tu. Actually ada kaler pepel, memula aku amek yg kaler pepel, sekali aku letak je kejap. Terus ada orang sambar. Carik balik tak jumpe dah. Sedey betol. Seb bek ada merah pengubat hati. Wallet merah tu hanya RM75 ye. Aku rasa sangat berbaloi sbb ianya full leather, takde la jahanam sopak macam wallet aku skang.

Yang wristlet tu memang dah lama nak beli sbb kalau lunch senang, aku isi duet ngan HP dalam tu je.
Yang wallet kecik tu aku belikan for MIL. Tengok MIL macam berkenan je, so aku suh je MIL amek and aku belanja. Apa salahnye sekali sekala menggembirakan hati orang tua, ye dak?


Ha ni la die wallet sopak tu. Siyes aku saket hati ngan wallet nie. Actually ni wallet hantaran, belum 2 tahun die dah sopak sana sopak sini. Rege mahai gak, dekat RM200++ tapi kualiti memang low betol. Dia leather sintetik kan, memang jangka hayat 2 tahun je la. Kalau pakai jahanam, kalau tak pakai pun die leh jahanam makan diri. Aku benggang la, sebabnye aku bukan jenis orang yang suka tukar wallet sebab tak suke nak tukar kad2 segala bagai. Kang takut ada yg tercicir, setengah org mmg suka tukar wallet sume kan. Tapi aku memang jenis pakai sampai jahanam, kalau kejap benau dah jahanamnye, sape tak saket hati. Kalau beli 10 hengget jahanam, aku pasrah la. Ni beli mahai tapi sopak sana sini. Stress betol!


Ni plak tok suami tersayang. Cam bese la, dah nama kaki bola. Memang jersey pasukan pilihan aje la aim dia. Dulu masa aku gi Cina dia kirim Jersey Liverpool. Kali ni amek Chelsea plak, sebab kata nya Chelsea dah menang.. HAHA belasah la. Pastu beli sweater, satu set ngan suar. Murah gak rege dia, memula aku tak caya. Siap g tanya kat saleman tu. Ye la, riso gak, kang gi kaunter lain plak regenye. 


And last tok anak bujang. Stok baju raya. MEmang kene beli sikit2 baju raya dak kenit nie. Sebab baju dia selalunya paling mahai antara kami. Kain secotet dah puluh2 hengget. Baju mama ngan papa dia lagi murah. Tak paham aku kenapa baju budak mahai. Padahal kain sikit je guna. 


Tu je kami syopping. Memang di bawah budget pun. Bagus perancangan kewangan kali nie. Hehehe.. 

1 comment :

  1. Wallet Jue tu sama cam MJ nya gak, beli dekat 2rat tp pakai br stengah thn dah sopak, tensi tul..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails