Monday, April 20, 2009

Cinta gila

Saya sering melakukan kesilapan.. Sering terlepas pandang apa yang ada di depan mata saya.. Arghh sungguh lemah minda dan pemikiran saya bukan? Bodoh kerana tak menghargai apa yang ada di depan mata tapi kini saya sedang belajar.. Belajar menghargai setiap sesuatu yang menjadi milik saya.. Belajar bersyukur atas nikmat yang diberikan..

Bukan senang..

Naluri manusia sentiasa bersifat tamak dan sering tak puas hati. Sentiasa mahukan yang lebey baek... Saya pun tak terkecuali.. Dari segi material, kebendaan, duniawi sentiasa mahu lebih..

Tapi bab cinta saya memang SETIA habes.. Tak pernah timbul isu nak cari yang lain, yang lebih kaya, lebih hensem, lebih segala galanya.. Enough is enough bagi saya. Kasih sayang pada saya bukan untuk dikejar dan diukur tahap kedalamannya dengan dibandingkan oleh faktor faktor kaya, rupa paras, pangkat, tajuk nama dato ke datin ke ape..

Itu pandangan saya secara peribadi. Kalau tak suka tak pe.

Hampir 8 tahun hati saya dikhaskan buat Amirul Adlee.. Tiada lelaki lain pernah jejak. Tak pernah wujud lelaki lain selama 8 tahun ini. Jarak jauh atau dekat tak pernah membezakan perasaan saya yang satu ini.. Gila ke saya?

Tipu andai saya katakan tiada dugaan yang menguji selama tempoh kami bercinta nie. Ada. Memang ada. Sekali sekala diuji apa salahnya, makin mengeratkan hubungan kata orang tua2. Tapi, ujian yang datang tak pernah mengubah tahap frekuensi perasaan saya. Saya amat menghargai rasa CINTA yang hadir dalam hati saya. Cinta saya gila ke?

Berjauhan. Ye, kami pernah mengalaminya. Sorang di Selatan sorang di KL. Jauh tu. Sape kata tak jauh. Tapi hati saya tetap dekat dengan dia. Macam mana ye? Secara fizikal memang la jauh, lebih 700km tapi secara lahiriah hati kami adalah dekat. Separuh dari hati saya dia bawa sekali ke selatan. Mana mungkin hati saya berubah walaupun yang lalu sebelah saya adalah lelaki sekacak Johnny Depp. Hati saya tak mungkin berubah sebab separuh lagi hati saya dia bawa bersama diri dia.

Kekawan menjadi saksi betapa airmata ini sering tumpah kerana perasaan rindu bila berjauhan.
Saat menghantar dia pulang ke Selatan, cik air mata nie mesti gugur macam hujan. Malu. Tapi tak boleh kawal. Nama untuk berubah hati dan cari insan yang lebih dekat tidak sekali terlintas di dalam hati saya. Cinta saya memang gila.

Sekarang saat bergelar tunangan orang. Perasaan masih sama cuma makin tebal dan meluap luap. Ujian masih ada, itu wajib. Penyeri kata orang. Saya akan terus menghargai perasaan indah ini dan mengharapkan Amirul Adlee akan terus

Memegang tangan ini walaupun anak telah berderet sepasukan bola mungkin.
Masih membawa hati saya kemana dia pegi.
Masih terus memanggil saya SAYANG walaupun saya sudah berstatus nenek.
Menyayangi diri ini hingga ke hembusan nafas yang terakhir.

Itu saja.

Boleh ke, sayang? Cintai diri saya sampai ke tua?

Kerana cinta gila saya tak pernah berubah hingga saat entri ini ditaip.

9 comments :

  1. samer la kite..bercinta 8 thn..tp masih setia sbb mmg nk setia..hihiih..percintaan jarak jauh jugk tp skang hrap2 jaraknya sebelah menyebelah aje..ape2 pun doakan smga jdh smpi ke akhir hyt

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH kak...
    hati mu milik dia..
    dia milik kamu..
    semoga berbahagia hingga ke hujung nyawa..;)

    ReplyDelete
  3. hehe cute la akak!
    moge akak bahagia slamenya!
    wat satu team bola sepak tau!
    haha

    ReplyDelete
  4. mengapekah sha merasakan jue amat jiwang lately?tp takpe jue...sha hepi sbb sha rase jue hepi macam nieh...and sha doakan jue hepi sampai bile2! alang2 dpt satu team bola, kasi la satu kat sha..?? ehehhe...

    ReplyDelete
  5. cinta dan sayang kat jue sorang je.. may be terlampau byk berfikir tentang kesilapan seseorg mampu membuat kita semakin jauh... bila si dia semakin jauh, cuba mempertahankan si dia untuk lebih dekat... dan bukan sekadar melihat dia pergi lebih jauh

    ReplyDelete
  6. fuh,lama betoi korang bercintan cintun ;) insyallah,mudah-mudahan kekal hingga ke akhir hayat.bila jue kawen?

    ReplyDelete
  7. moga ko bhgia hgga hujung nyawa..
    amin!

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails