Monday, April 27, 2009

Hadiah buat Ibu bapaku

Ingat tak entri lepas, saya ada kata nak beli present untuk my lovely parents sempene kali pertama dapat bonus. Weekend kali nie saya dah selesaikan misi saya tuh. Actually keluar nak beli barang hantaran tapi end up we all tak beli apa2 pun because cam takde yang menarik hati jerk. Hahaha..

So next time kene pegi carik lagi barang hantaran. Ye la, nie dah bulan berapa, saya pun dah risau2 dah nie. Takot tak cukup masa, maklumlah bunga telor sume saya nak bt sendiri, dah start buat nanti memang di rumah je la tempat lepak hujung minggu.

Ok ok dah melalut pulak. Untuk mak tersayang saya belikan subang diamond. Kehkehkeh emak dah lama dok cakap2 kat saya die nak beli subang, saya pun hari tuh ringan mulut lak menjawab,

'Nanti dapat bonus Along beli'...

Takkan nak tarik balik kata2 atau pun tetibe buat2 lupa hilang ingatan kan, anak durhaka gitu... Hahaha

Saya pegi kedai emas beli sendiri. Tak ajak emak pun, konon2 nak surprise la hahaha.. Pastu mula lah jenuh nak buat pilihan, takot pilihan saya nanti emak tak berkenan. Seb bek la wife kedai emas tuh age die area2 age emak. Selalunya taste orang2 tua nie lebey kurang je. At last saya mintak makcik tuh yang choose, masa tu ada dua design yang saya suka. Keputusan akhir saya amek design niey, lagi cantik gitu. Nampak modern je.


Dah tengok subang emak yang cantek, tetibe jeles pulak. I pun nak la jugak.. Hahaha.. And TERBELI lah untuk diri sendiri jugak. TERBELI ye? Hahaha takda maknanya.. Memang dah lama nak beli untuk diri sendiri tapi tak berkesempatan so alang2 dah jumpe yang berkenan di hati haruslah sambar sekali kan...

Ngeee.. This is for me. Sangat cute ok! I loikeeee it...


Untuk ayah pulak hampir sebulan gak la mencari hadiah yang berkenan dan sesuai buat ayahku.
Akhirnya, last weekend dapat lah belikan jam tangan untuk ayahandaku, terkejut2 saya kat kedai jam.. Upernya harga jam lelaki nie mahal2 jugak kan? Hmm Encit Lee pun memilih jam hantarannya semalam tapi nan adoo yang berkenan di hati.. Ermm leh tahan gak cerewet buah hati saya tuh hahaha tapi takleh lawan cerewet saya lah..

Kan sayang??

Actually boley je bagi perfume ke ape. Tapi tak mo. Sebab, saya nak bagi something yang long lasting, as bila ayah tengok hadiah tuh dia akan ingat dekat anak die nie. Maklumlah lepas nie saya akan berkahwin dan mengikut suami saya, biarlah saya sentiasa dekat di hati ibu bapa saya. Ada gak barang2 pemberian saya yang akan mengingat meraka kat saya kan?


Seb bek la ayah suka jam nie, malam tu keluar terus ayah pakai.. Yeay!!!!

Tapi saya still lagi hutang nak belanja famili makan, ye la camne nak belanja makan. Bila sorang balik, sorang takde. Sorang ada sorang lagi plak ilang. Aishh nak bt camne, adik I yang bongsu dok asrama lorrr.. Kene tunggu dia bk cuti lah pulak.

Sekian, itu saja update untuk hari ini.

3 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails