Tuesday, April 21, 2009

HOT Hygiene: FLUSH TOILET

Kali neh saya nie saya nek cerita tentang sesuatu yang meloyakan, menggelikan dan memualkan. Agak2 mana mana ibu mengandung atau sesaper yang tak tahan yang boleh memuntahkan lahar dari dalam perut janganlah baca.

Flush jamban. Huh nampak cam simple kan? Saya pelik la kenapa masih ada orang yang tak reti nak gunakan flush toilet tuh. Ala tali yang tergantung tuh, butang untuk dipicit, atau pemicu untuk ditarik tuh. Isk mereka nie tak tahu ke fungsi benda benda tadi tuh? Ke sesaja buat buat tak nampak. Banggang betoi la. Penat je sesape yang dah invent function that thing. Penat sebab orang tak appreciate, orang tak nak guna.

Sakit hati ok. Tengah semangat nature call memanggil manggil, masuk je toilet tengok ada benda berketol kuning lagi dalam lubang ajaib siap timbul2 lagi.. Eeeeyuuukkk. Geli! Terus terbantut. Keluar, pegi cari toilet lain. Menyusahkan orang tahu tak? Buatnya dah tak tahan sangat, dah satu hal sambil menari2 pulak nak carik toilet lain. Fikir la sket. Otak letak kat lutut ke. Bodoh piang tak bertempat. Kes ini termasuklah kertas tisu yang sengaja dilemparkan ke dalam lubang ajaib itu walaupun tong sampah ada di depan mata sedang ternganga lebar mulut dia. Pelik, tak reti beza ke lubang ajaib tu dengan tong sampah.

Bukan pertama kali saya facing this kind of problem. Banyak kali. And mostly di tempat awam la kan. Public toilet. Memang la free tapi dah tahu free tu kene la jaga kebersihan. It show the level of your hygiene. Tak guna muka cun meletop letop body mantap bergetah tapi hygiene zero. Geli ahh. Awas kau ye. Kau punya masa untuk scrub kulit kau, lulur or what so ever u call it, mandi susu bagai tapi nak tarik flush toilet amatlah malas. Cis.

Jadik, flush la toilet lepas guna especially toilet awam sebab orang macam saya nie amatlah alergik toilet yang kotor. Saya sanggup menahan nature call yang menyeru2 bagai nak gilak, dari guna toilet yang tak flush tadi. OK, nape saya tak flushkan je? Just tarik or tekan the button rite?

Hello.. Taik sape? Sape yang makan, dia yang buang, dialah yang cuci. Takkan aku pulak.

LU PIKIR LA SENDIRI.

4 comments :

  1. ekeke...org sakit nih marah pulak... dah la sakit gg kan..sakit perut lagi...sakit hati lagi..............

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh! :p berapa kali dah terkena ? .. ;p sabo ler.. tu pasal la skg orang event infra red jer kat public toilet.. kalau punggung dah angkat.. automatik flush terus.. wahahahaha! klakakaka! ;p

    ReplyDelete
  3. yucks! masih wujudkah manusia sebegitu?! aiyoyo

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails