Friday, September 7, 2012

Minggu bertuah: 3 kemenangan berturut turut


Alhamdulillah.. Syukur sangat aku ke hadrat Illahi... Minggu ni benar2 minggu rezeki bagi kami sekeluarga... Bulan Syawal lak tu... Minggu ni dapat 3 kemenangan contest.. Tujuan aku tulis entri ni bukanlah nak riak tapi aku just nak catat seme dalam blog dan maybe boleh jadik inspirasi pada kawan2 yang lain jugak.. Kalau orang kata aku bertuah, aku tak rasa aku bertuah tapi aku selalu yakin rezeki dari Allah, insyaallah kalau kita berusaha adalah rezeki untuk kita.. Macam contest ni, aku masuk je apa yang ada, kalau ada rezki menang, kalau takde rezeki cuba lagi :) lagipun sekali dah menang, jadik ketagihan... Kalau tak caya, korang cuba lah.. Barang free sape tak suka, ye dak??? Selalu gak aku kene kutuk ngan dak2 opis, rajen masuk contest, boleh ke menang apa seme, diaorang dok perli2.. Aku bt dek je sbb aku yakin ngan janji Allah, kita usaha adalah bahagian yg kita dapat nnt....


1. Menang perfume

Hehe kemenangan pertama aku dapat minggu ni pada hari Isnin.. Dapat emel dari HELLO


Contest ni aku pun tak ingat bila aku masuk, bila godek2 rupanya aku masuk kat FB.. Korang boleh la cuba, carik HELLO! Malaysia kat FB, tetiap bulan ada contest. Mana tau ada rezeki korang plak lepas ni...

Hari tu aku menang perfume Nina Ricci kan, kali ni menang perfume Paul & Smith yang berharga RM326...

Puas aku gugel camne rupa perfume tu, inilah die...




Jimat la duet aku, takyah beli perfume tok 2 tahun dah... Hehehe... Lagipun aku ni jenis tak kesah pakai perfume apa pun, aku takde memilih nak pakai Gucci ke hape ke.. Pakai je apa ada.. Senang kan?

2. Menang cash RM200 dari Dutch Lady..

FB Dutch Lady ada bt contest share resipi yang mengunakan produk tenusu diaorang, so aku pun share la resipi cream puff.. Idok ler pasang angan2 nak menang pun sbb resipi biasa2 je, gamba pun gamba cream puff yang aku bt ari tu..

Alih2 dapat notification dari FB, biras aku Nana gitau aku menang...


Tengok la gambar cream puff pun tak senonoh, orang lainnye gambo kemain cantek2... Hehe

Kemenangan yang ke 3 aku dapat semalam.. Dapat pakej percutian cum honeymoon...


3. Menang 2D1N stay at Calmary Palm Villa, Golden Palm Resort & Spa Sepang.... untuk 4 orang inc breakfast


Kemenangan ni paling best setakat ni.. Kalau hari tu aku menang 2D1N free stay kat GPT ni gak tapi dapat Traveller Villa, kali ni dapat villa yang lagi besar yang regenya beribu2 satu malam... Memang takkan mampu dik non nak gi holiday sana.. Bersyukur sangat Allah berikan kami peluang merasa tempat2 mahai ni melalui kemenangan contest. 

Aku tahu pun pasal kemenangan ni sbb semalam bosan dok opis saja la buka FB via tab sekali tengok Iconic Vacation Club tu letak gamba pemenang, tengok2 eh ada gambar yg aku upload... Mengigil tangan.. Rasa blank kejap otak HAHAHAHA...


COntest ni bulan pose aritu, just upload gambar berbuka.. Aku kan memang jujur, gambar yang aku haplod tu memang gambar berbuka pose ngan kawan2 sekolah aku... Macam buka pose cum reunion la, ni memang ektibiti wajib ktorg tetiap tahun bila bulan pose... Tak sangka plak boleh menang, gambar orang lain lagi cantek, siap dapat byk bintang.. Aku dapat 2 bintang je... Memang kemenangan yang tak dijangka....

Yang lagi kelakarnya, masa bulan pose ritu IVC club ni ada call aku, kata dapat voucher 3D2N stay+F&B+Spa.. Die suh aku gi amek tapi aku xde masa so burn je la voucher tu... Takdir Allah, kalau dah memang rezeki kami utk dapat bercuti kat sini, so dapat jugak holiday free...

Biras aku Nana pun menang gak, dapat GP.. Hehe ni kemenangan berjemaah adik beradik ipar duai la ni.. Silap2 berkonvoi kami pergi oliday nanti.. Cuma die dapat dok 3D2N la, aku dapat 2D1N je.. Tapi cukup la, ritu pun dah dapat 2D1N dah...

Apa pun aku bersyukur sangat dgn rezeki yg Allah bagi, semoga dengan rezeki ini kami makin dekatkan diri kami denganNya.. Amin...


6 comments :

  1. thniah!rezeki3..alhamdulillah..ritu hasben pun ade dpt kol dr GPT ni mtk dtg, tp xdpt la..xde ms nk pergi..burn jek la..xde rezeki..huhuh

    ReplyDelete
  2. dah la masuk bukan gamba buka puasa ahaha
    lawak btol ngan gambo xde satu bintang pon
    gambo pakai henset je
    tp tula
    klw dah rezeki kan

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...murah rezeki...=) tahniahhh

    ReplyDelete
  4. bestlah jue bertuah la !! Best, tahniah !

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah,rezeki

    Man Jadda Wa Jada

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails