Wednesday, February 20, 2013

Cek duet udah sampei

 Last week agen insurans saya datang opis. Nak bagi cek. Eh apesal tetibe insurans nak bagi cek pulak? Itu la kebaikkan insurans kekawan... Eh macam agen insurans plak pomot kihkihkih

Kalau ikotkan company skang cover medical tok saya, spouse and anak2. Tapi kami tetap beli insurans peribadi jugak. Zaman skang, insurans adalah penting sbb ianya back up. Nak lagi penyakit nowadays macam2 due to pemaknan yang tak sihat, ayam yang dah diinjek ngan macam2 ubat la, ikan yang disembur bahan pengawet, sayur dan buah buahan yang disaluti ubat utk segar dan tahan lama. Seme tu chemical yang membawa kepada penyakit,

Saya memang dari bujang dulu dah subscribe insurans, Rayyan kami masukkan insuran+ plan pendidikan. Ni adalah back up jugak if Rayyan nak sambung belajar. Malas nak mengharap PTPTN lagi, dah la cas perkhidmatannya yang melampau. Habi plak baru je subscribe insurans hujung tahun lepas. Tu pun saya yang desak. Bukan apa, saya dah nampak kepentingan insurans ni bila arwah ayah saya meninggal airtu. Arwah ada insurans, bila arwah meninggal. Insurans tu cover, jadi pampasan yang diterima dapat la membantu sedikit sebanyak beban mak. At least segala hutang arwah kami dapat langsaikan guna duet pampasan. Hutang kan benda yang wajib kita bayar even dah mati sekalipun. Kalau tak tergantung amalam nnt.

Saya ngan Rayyan subscribe under Prudential Takaful punye insurans plan. Sangat bagus. Saya memang suka pelan Prudential,  tak silap saya ada pelan khas untuk wanita sahaja. Tapi saya tak subscribe utk pelan tu pun :)  Agen insurans pun kawan ofis saya je. Bagus agen ni, membantu saya dari segala segi.

Habi plak subscribe utk pelan perlindungan dan simpanan pencen under Takaful Etiqa. Hikhik lain2 nama pelan tapi payment lebey kurang sama je.


So last week agen saya mai opis antar diari ni. Cantek.. Diari Takaful Prudential. Hikhik...


Bukan hantar diari je, tapi hantar cek claim yang saya buat tok Rayyan. Bulan 12 ritu kan Rayyan ada admitted due to viral fever. So dapat la buat claim for hospital allowance. Satu malam RM300, sebabkan Rayyan admitted 4 malam so dapat la RM1200. Syukur alhamdulillah rezeki Rayyan.
Duet ni memang kami akan masukkan dalam akaun Rayyan hehehe.. Memang cek atas nama saya sebab letak penama tok sijil insurans Rayyan atas nama saya.

Untungkan kekawan masuk insurans??? Bil masa hospitalized ritu saya tak claim pun guna insurans personal, tapi claim guna insurans company. Insurans company unlimited range. So lagi bagus plus boleh la saya jimat personal insurance punya allocation.



Kalau nak subscribe insurans Takaful Prudential boleh contact agen saya ni Muhammad Fadhlan - 0133111452.

No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails