Monday, April 2, 2018

Cabaran 14 hari Eucerin

 Tamat dah 2 weeks cabaran memakai Eucerin...

Meh kita nak kongsi, sebenarnya kulit muka saya bukan jenis bermasalah pun. Mine is category sensitive and oily at the T zone. So memang kalau boleh saya memang elakkan product derma kosmetik yg berminyak dan yg memerangkap minyak.

Masa memula dapat produk ni, saya masih mengamalkan rutin yg sama, balik keje sebelum tidor cuci muka dengan cleanser yg biasa saya pakai, lepas tu biarkan je muka tu bare face. Sebelum tidur, baru saya calitkan Eucerin A.I Clearing treatment ni ke targeted area. Macam saya, saya sapukan ke dagu, tepi2 hidung sebabkan situ selalunya timbul jerawat halus2 whitehead tu.  

Masa 1st day saya pakai tu, muka rasa pedih skit tapi kejap je. Tapi apa yg buatkan saya suka Eucerin A.I Clearing Treatment ni adalah ianya tak meninggalkan kesan melekit bila sapu tu. Bila dah sapu, rasa cream tu menyerap masuk ek dalam kulit terus, takde rasa melekit2 yg tak enak tu kat muka. Me love it!

Besok malam bila sapu lagi, dah takde rasa pedih tu, jerawat halus yg selama ni merimaskan tu secara perlahan2 jadi kecut dan hilang. Jerawat ni dia macam xnampak sangat tapi bila rasa dengan tangan, terasa la timbul2 kasar gitu. Jadik kulit muka macam tak smooth, ada bijik2 halus. Rimas tau, bila duduk tu rs nak kutil2 dan efeknya jadik la muka berparut sbb dok picit2 usik2 jerawat tadi tu.

Ni muka saya sebelum amalkan Eucerin A.I Clearing Treatment. Nampak tak ada biji2 sekitar hidung dengan dagu? Maybe tak obvious nampak tapi kalau pegang mmg terasa. Dan lagi satu masalah kulit  saya is tona warna tak sekata, kulit berminyak dan pori2 besar.


Selepas  14 hari
 

Tara. 
Selepas 14 hari saya rasa kulit muka getting better, jerawat halu2 tepi hidung dah gone. Yg kat area dagu masih ada sebiji dua, tapi yg paling best pori2 dah makin mengecil dan tekstur kulit makain smooth. Yang paling best kurang dah berminyak kat area T zone saya, kalau tidak situ mmg berkilat2 bila balik keje. Sy cerahkan gamba ni sbb nk tunjuk gambar jerawat kat hidung yg dah hilang tu, harap anda perasan la. 

Memang rekemen korang utk guna Eucerin ni untuk rawat muka yg bermasalah jerawat. Ianya produk yg selamat dan telah diuji secaraklinikal, tak perlu nk risau dgn produk tiruan ke apa. Kita pn bukan jenis pakai sebarang produk, takot2 jugak. Tapi dengan Eucerin insyaallah selamat, dah lebih 100 tahun berada di pasaran. 

Kalau nk beli the whole set range pun ada, dr cleanser, moisturizer, serum, etc. Korang boleh dapatkan produk Eucerin ni di farmasi berdekatan .

1 comment :

  1. sy pakai centhapil. hanya produk yang dermatology guaranteed baru ok..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails