Monday, January 12, 2009

Kenapa ye?

Lately aku rasa cam penat sangat.. Ape yang aku buat pun aku taw sampai rasa penat cenggitu...
Adoiiiya.. Mula la nak tulis entri beremosi nie....

So pepaham la, bile dah penat nie.. Otak pun cam ala2 black out skek.. Ape orang cakap aku buat cam dengar tak dengar je.. Ye la, badan pikir laen, otak pikir laen, hati pikir laen.. Kiranya jasad, emosi, fizikal, rohani tak berjalan seiringan la gitu...

Tido pun tak lena.. Hmm adakah kerana dwet dah habes beli cadar??? Hahahah lawak ke ape tetibe cadar lak masuk...
Yang pasti aku pun tak taw nape aku penat fizikal dan mental.... Kene pegi bercuti nie!
Erk bercuti nie kene guna dwet jugak.. Bukan leh kutip daun2 tepi jalan tuh je...
Kalau la boley guna daun2 yang dikutip tepi jalan, alangkah indah nye kan.. Mesti aku jadi orang yang paling rajen skali sapu daun rambutan yang gugur kat halaman rumah aku nie hahaha..
Sekali sapu kurang2 dua beg plastik hitam besar tuh, kayo aku camtuh...
Tetibe nanti semua orang berebut2 nak jadik tukang sapu DBKL, taknak jadik engineer da, doktor ke memang taknak, GM pun taknak..
Ye la, sapu daun lagi masyukkk pendapatan die.. Hahaha cuma perlu menyapu pagi2 hari, tak perlu kerahan mental yang mendatangkan stress....
Ermm, sangat tinggi imaginasi aku!

Yang pasti kiter perlu bekerja.. Tapi aku dah penat la jadik kuli orang..
Bila aku boley buka bisnes sendiri nie? Aku la boss aku lah kuli.. Lagi bagus..
Tak sakit hati banyak2.. Mungkin risiko aku kene sakit jantung, darah tinggi akan turun 80%..
Hoh cita2 sangat tinggi nak jadik boss..
Tapi bisnes ape aku leh buat ye?
Dulu, aku sangat benci subjek bisnes..
Tapi bile dah terjun dalam bidang pekerjaan yang kais sebulan makan sebulan nie aku rasa berniaga lebey memuaskan hati..
Sekurang2nya aku tak perlu dengar arahan orang, aku boley melaksanakan idea aku sendiri, walaupun idea bodoh.. Heii perlu ingat di sini, Albert Einstein pun pernah di katakan gila dengan ciptaan telefon die dulu ok! Di sini, membuktikan idea gila boleh menjana pendapatan yang gile-gile punye hahahaha masalahnya di sini aku bukan Albert Einstein, tapi aku tetap punya idea bodoh gak kekadang.. See, maybe ade skek2 sel otak Einstein tuh dalam tubuh aku kot hahahaha perasan uwekkk!!!

Adoii, kan betoi otak aku ade black out skek.. Ntah pape aku dah merepek..
Ni gara2 orang2 yang bermulut PUAKA ni la..
Aissshhhhh.....
Ni la naseb labu labi!

6 comments :

  1. ades labu mane aku punye surat khabar!
    labi mane kopi aku!

    wakkakaka

    ReplyDelete
  2. kalo penat, kacip fatimah kannn aderrr one uoolsss.. ehehe

    ReplyDelete
  3. skrg org berebut buat bisnes ikan keli..
    tk pun main saham..wah wah

    ReplyDelete
  4. juelee darling,

    penat kan? kita pun sama sampai demam2 ni :(

    take care, jgn difikir sangat duit habis beli cadar tu, eheh...

    ReplyDelete
  5. mmm..betul2 jugak..keje makan gaji ni kureng sikit..kecuali kalau kite dpt keje yg kite suke.. so aku pun tgh pikir nak bisnes kecik2 ni..mcm online gitu.. marilah kite berusaha mencapai cita2 masing2..hehe ;)

    ReplyDelete
  6. mmm..betul2 jugak..keje makan gaji ni kureng sikit..kecuali kalau kite dpt keje yg kite suke.. so aku pun tgh pikir nak bisnes kecik2 ni..mcm online gitu.. marilah kite berusaha mencapai cita2 masing2..hehe ;)

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails