Friday, November 18, 2011

Singapore Trip: China Town & pengalaman survival..

Pas jejalan kat Area Clarke Quay, ktorg berjalan beramai2 ke stesen MRT berdekatan...
Sambil jalan tengok map eh dekat plak ngan ChinaTown.
Why not singgah jap...

Gini la kalau jalan negara org, kat tangan harus ada map...
Yang penting ko pandai baca English, kompem boleh idop..
Jgn riso la...

Dah sampai ke MRT ChinaTown..
Tapiiiiii...

Ramai yang kata area shopping kat Chinatown ni best, haruslah singgah kan...



Saja nak posing ngan tanglung...
Dah nama pun ChinaTown, mana2 pun mesti ada tanglung nie...
Budget comel la posing gitu HAHAHA..


Ni antara yg menarek perhatian kat ChinaTown nie..
FM... daku pengumpel FM tegar ni memang naik sawan bila jumpe FM nie...
Kat sini murah la berbanding Bugis Street SG$10 for 6...
Ok la kan...



Sekitar malam hari di ChinaTown..
Sume bizi menyopping lagi..


Penat wei jalan...
Aku belasah je dok tepi jalan tu...
Kalau kat Mesia ni aku tak buat ler dok gini bersiadai2...
Maluuuu..
Hikhikhik..
Kat negara orang takpe, pelancong hahaha..



Nak balik ke hotel..
Memang adventure la..
Baca map segala, tengok laluan MRT sume..
Pengalaman menarek bagi aku nie..


Sume ngah beratur beli tix...
Harga tix masa ti SG$2.80..
Tapi bila sampai kat final destination, kite pulang balik tix tu dapat la SG$1.00 balik
Hehe cam best kan?
Dapat duet balik..


Stesen MRT Singapore...
Apa yang aku boleh kata, canggih & efisien sistem pengangkutan diaorang..
Be it MRT or bus or others public transport memang efisien dan on time...
Kira kalau aku kat sana, takde la teragak2 nak naik public transpot..


Sedang menunggu tren..
Isk aku ni berjimba cam anak dara je..
Padahal dah jadik mak orang huhuhu..
Nak buat camne...
Gini la gaya kalau outstation..
Kalau dok bilik sorang2 lagi aku seram..
Baik aku ikot dak2 lain jejalan..
Dapat gak luaskan mata nengok negara orang...



Haha.. objek yang aku fokuskan bukan budak sengal yang menyengih tu..
Tapi laluan tren tu yang ada lampu...
Best la pada aku..
Dari jauh aku dah nampak, next stop station apa die...
Takde la penat meneleng kepala nak nengok bila la station aku nak sampai nie...


Yang ni pun aku suke...
Kemana2  saja, CCTV memang bersepah2..
Bukan satu ye..
Sekali pasang amek ko, satu grup ada 4 ketol..

Kang jalan depan 10 langkah ada lagi 4 ketol..
Sume ni kat underground pass dari MRT nak ke stesen bus..


Dah sampai bus stop..
Tengok map lagi..
Nak naik bus no berapa...
Hikhik..
Tapi tak susah la..
Kami berjaya sampai ke hotel malam tu...


Sampai bilik, rendam kaki dalam air panas...
Hehehe lenguh weiii jauh perjalanan hari tu..

Pasni entri kat sentosa island ngan USS lak..


Jom tolong VOTE Ar-Rayyan..

1 comment :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails