Monday, June 30, 2014

Mahnaz Shah Alam

Selamat berpuasa kekawan.. Sekejap je amsa berlalu, dah masuk bulan puasa... Tahun lepas bulan puasa, saya tengah peknen.. Alhamdulillah berjaya gak puasa walaupun lobang 3 hari hihihi....

Ritu masa sebelum puasa sempat la ke Mahnaz Shah Alam sana borong kurma.. Memang tiap tahun kami akan g sini sebelum puasa, g beli kurma....

Antara kurma yg di beli... Beli Kurma Ajwa (kurma Nabi) .. RM50 tok setengah kilo, suka kurma Nabi ni sbb tak manis sgt, isi pun lembut je... Lagi satu kita suka kurma yg bertangkai tu, sedap dan tak amnis sangat.. Setengah kurma macam dah rendam dengan air gula ke apa ntah, manis semacam.. me dont like....



Selain kurma beli gak roasted pistachio, buat kudap kudapan... Hihi kita tak suka kacang tanah, tapi kalau pistachio,  almond suka plak hahha pelik betol...

Oh air mangga jus yg saya beli sedap giler.. Memang rasa pure mangga, bukan serbuk perasa semata... kalau pegi lagi kompem saya beli...



Kat Mahnaz ni macam2 ada, seme brg dari Timur Tengah sanun.. Ingredient seme dalam bahasa arab...  sy jumpa serbuk zaffron, yg guna bila nk bt nasi arab.. ari tu nk bt nasi arab saya g kedai carik, huiii mahai gile.. ada la dalam bape butir je harga RM30... Kat sini RM10 kira banyak la jugak...



Adik saya tengah belek cheese dr tanah arab hehehe

Rekemen sesape yg nk beli kurma,  dan barang2 timur tengah, datang sini je... one stop centre dan harga pun murah dr luar... Mahnza ni ada buka kiosk dah kat MidValley, tapi harga mahai sket la kan...


1 comment :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails