Friday, November 27, 2015

Sampel Soalan Saringan Kemasukan ke Darjah 1

Aritu nampak kat FB kekawan share soalan saringan nak masuk darjah 1... Ya allah, terngnga mulut iolsss.. Soklan mencabar betul, time kita dulu darjah 1 ABC pn baru nk belajar. Ini dah jawab soalan OK.

Bila saya go tru soalan tu semua, actually semua soalan tu mmg sama dgn buku latihan Rayyan kat Kindy skang. More or less bentuk soalan sama. Tp ye la, kat sekolah and kat rumah kita ada dok guide anak2 buat. Ni nk kene jawab ala exam. Adui paranoid mak ok. Huhuhu

Meh kita share skit sampel2 yg kita dah save.





Sampel2 ni semua kita dapat dr FB.
Aritu kita sbb paranoid sangat, satu hari dok gugel sampel soalan berdasarkan sistem Linus ni and compile seme dalam folder. Cita2nya nk bt sama2 ngan anak2 nnt, so save sesiap nnt tinggal print je.
Sesiapa kalau nk boleh la email nnt kita share...
Sharing is caring uols....


13 comments :

  1. menarik.. done folo, folo me back k :)

    ReplyDelete
  2. semua soalan akan berasaskan soalan KBAT pada tahun depan. Sekolah anak akak dah start tahun ni dengan saoalan KBAT, memang kena bersedia awal untuk anak2 kreatif dan pandai menjawab.

    ReplyDelete
  3. boleh tolong emailkan ke saya :) - diana.kuddus@gmail.com

    ReplyDelete
  4. apa nama utk soalan ni kat fb yer sis..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, boleh tolong emailkan ke saya zai83_suff@yahoo.com. terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, boleh tolong emailkan ke saya zai83_suff@ yahoo.com? Thank you.

    ReplyDelete
  7. salam sis, blh email ke cth2 soalan tu, sbb my son ade ujian diagnosis bln Mei ni utk kemasukan tahun 1 2018. email: nurulsofia.mnoor@petronas.com.my

    ReplyDelete
  8. ASSALAMUALAIKUM PUAN..BOLEH EMAIL SAYA CONTOH2 SOALAN.TERIMA KASIH.SEMOGA PUAN DIMURAHKAN REZEKI. alizarazali83@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  9. Salam sis, bleh emailkan ke saliza8582@gmail.com.. tqvm

    ReplyDelete
  10. salam sis boleh tolong emailkan tak nurulamira5685@gmail.com. terima kasih byk2...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum, saya nak juga soalan saringan masuk darjah 1. email saya ummiazalin@gmail.com

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails