Tuesday, February 5, 2008

HobiKU..HobiMU?

Cakap pasal hobi, saya percaya semua orang ada hobi masing-masing..Salah satu daripada hobi saya membaca..Minat membaca ni timbul daripada kecik lagi..Tak kira la buku ape.. Minat membaca ni timbul time sekolah tadika dulu, masa tuh sekolah taska ABIM kat UIA.. Ada sorang cikgu nie selalu cete kat kelas, cete pasal arnab ngan kura-kura la, buaya dengan sang kancil la, cete nabi-nabi..Dalam banyak cete tuh, saya paling suka cete Puteri Balqis dan Nabi Sulaiman, so tiap-tiap hari bila story time je mesti cikgu tuh tanya nak cete ape, saya dengan laju mesti jawab 'Nabi Sulaiman dengan Puteri Balqis'..Tapi takkan murid-murid yang lain nak dengar cete yang sama hari-hari kan..Terpaksalah saya mengalah..Tapi cikgu tuh bagi saya buku kisah nabi-nabi, sejak hari tuh minat suka membaca tuh mula lah bercambah...Sampai sekarang minat membaca tuh masih ada, tapi sejak bekerja nie saya nak share satu hobi baru saya --> mengumpul DVD cete Korea+Jepun..maklum lah novel-novel tempatan yang ada skang bagi saya kurang bermutu berbanding dulu, dulu setiap novel yang saya beli mesti saya puas hati dengan plot cete, watak antogonis, protogonis, ending die, bahasa die..Tapi skang ni payah sangat nak cari novel-novel yang bermutu..Sebab tu skang saya banyak beralih ke novel-novel English lak, leh gak improve English saya hehehe.. Saya harap penulis-penulis tempatan yang baru akan lebey kreatif dalam menghasilkan bahan bacaan yang akan datang, kekadang membaca nie pun boleh memberikan kiter pengalaman dan pengajaran..
Sambung balik pasal hobi baru saya ~ kumpul DVD..Sejak kumpul DVD nie,tiap-tiap bulan gaji je mesti spend dwet tok beli DVD sama ada 2 atau 3 cete..Setakat nie saya dah ada lebey kurang 25 DVD korea+jepun dalam koleksi saya..

my collections

++Coffe prince No.1++Sang Doo, lets go to school++Greatest expectation++++Witch Yu Hee++I'm sorry I love u++Snow queen++Dal Ja's spring++One fine day++++Jewel in the palace++Goong++Queen of game++My girl++Full house++Yamada Taro++++Mop girl++Kisarazu's Cat Eye++Engine++Hana Yori Dango++Hotaru no Hikari++ My Boss My Hero++Vacation++Queen Classroom++

Amacam?banyak tak koleksi?Bukan ape..Bila keje nie tak da ape yang boleh dibuat untuk menghilangkan tensen..Nak men boling kena ajak kawan bukan semua ader masa, nak melalak dalam jukebox pun kena adergeng baru la syokk..So, dengan layan DVD ni kekadang hilang gak tensen..Tak payah keluar umah, jimat dwet minyak..

P/S :Kiter perlu berbangga dengan hobi kiter walaupun hobi kiter hanya men game (salah satu hobi gak nie).. Bukan ape setiap hobi kiter tu mesti ader benefit die, contoh men game boley menambah kreativiti.. Kesimpulannya, walau apepun hobi kiter sekiranya kiter memandang dari sudut postive maka hasilnya berguna jugak pada kiter.. satu kepuasan sekiranya kiter ader hobi ni taw..

No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails