Monday, November 30, 2015

1st In Malaysia The Parenthood London Street, Fun Park yg terbaik!


Hujung minggu lepas saya telah dijemput sebagai blogger utk melihat sendiri The ParentHood London Street yg pertama di Malaysia yg terletak di Sunway Putra Mall. The ParentHood yg mempunyai keluasan 16000 persegi ini menempatkan sebanyak 33 buah lot kedai yg pastinya menjadi tarikn kepada mom-dad-to-be  serta ibu bapa. Kedai2 tersebut menawarkan segala keperluan dan barangan anak2 dari usia sebulan hingga la dewasa. Name it, apa yg kita nak? Toiletries baby, travelling gear toddler, clothing for baby and kids, games, stationaries, party costume, party deco accessories, all complete in one store.



My Kingdom playground by The Parenthood ini pastinya salah satu tarikan utama di sini. Ini adalah salah satu konsep yg saya suka sangat. Why? Sebab bila kita ni ibu2 sibuk nak memilih barangan bakal baby atau anak, kita boleh drop off kids utk having fun time di My Kingdom playground by The Parenthood  ni.  Security mmg terjamin. Anak dan ibu akan dapat tag seperti gambar di bawah.

Untuk parent akan ada tagging "G" for guradian and untk anak2 akana da tagging "C" for children. Tagging ni dah ada code yg tie to each other. So bila nak bawa anak2 kluar, tagging ni kene scan. kalau tak match ibu dgn anak mmg tak dibenarkan keluar la kan. So kita tak perlu risau orang nak hijack bawa anak kita kluar, ada system yg track kluar masuk via tagging ni.


Tredapat banyak mainan di dalam My Kingdom playground by The Parenthood ni yg sesuai untuk anak2 seawal usia 6 bulan hingga la remaja. Ada slides, trampolin, ball pit, PS4 & XBOX station, art section. Dan macam2 lagi yg membuatkan anak2 seronok berada di sini.


Activiti wall climbing di sini selamat. Jangan risau, ianya tak tinggi tapi sesuai untuk anak2 melatih keyakinan diri dan memupuk semangat berani tu.


Slide yg tinggi membuatkan anak2 ulang berkali naik tanpa penat.



ni pula art section dimana anak2 boleh melatih skill melukis dan art mereka.


Ball pit yg semestinya menjadi kesukaan kanak. Jangan risau, di sini ball pit ini akan dicuci setiap hari untuk memastikan tahap kebersihan terjamin dan anak2 tidak terluka ketika bermain.


Section untuk anak2 remaja iaitu PS4 section, turut disediakan pelbagai CD game utk anak2 bermain bersama.


 Caj kemasukkan ke My Kingdom  adalah seperti berikut:-

Isnin-Jumaat : RM35
Sabtu-Ahad : RM45 (termasuk cuti umum)

Pas ini valid untuk satu hari, anda bebas keluar masuk dgn syarat jangan tanggalkan tagging yg diberikan.
Sempena grand opening The Parenthood pada 5 December 2015, terdapat promosi untuk pembelian pass My Kingdom playground by The Parenthood.

Promosi pada hari pembukaan 5 Disember 2015, beli 3 pas percuma lagi 2 pas masuk. Menarik bukan???? Cuti sekolah ni marilah kita bawa anak2 ke sini, pasti anak2 gembira.

Selain itu,  party room juga ada sekiranya kita ingin mengadakan sambutan hari jadi anak atau pun majlis kecil kecilan amongs family members. Kita boleh biarkan anak2 bermain sambil mengadakan majlis hari jadi.



Now, mari kita lihat lot kedai yg terdapat di The Parenthood. Lot2 kedai di The Parenthood agak versatile pada saya. Ia memuatkan kedai2 yg menawarkan barangan bayi dan anak2 yg serba lengkap. Paling best, kedai tersebut bukan la kedai yg berjenama mewah. Ianya kedai yg mampu milik sesuai untuk semua golongan. 

Antaranya terdapat kedai Pigeon, Pureen yg memang terkenal di kalangan mommies. Di butik2 ini kita bukan saja boleh membeli barangan yg dijual tetapi juga boleh mendapatkan khidmat konsultansi secara  PERCUMA. Percuma ye. Contoh khidmat yg ditawarkan, sekiranya kita 1st time mom, mempunya masalah tentang penyusuan susu ibu, kita boleh rujuk pada consultant di kedai2 yg terdapat di The Parenthood ini, mereka sedia membantu. Bagus kan? Ini adalah antara services yg ditawarkan di The Parenthood. Coming soon akan banyak lagi services yg akan ditawarkan di The Parenthood ni.


Kedai baju costume. Sesuai untuk majlis2 hari jadi anak2, atau pun sambutan di sekolah yg memerlukan anak2 memakai costume kesukaan mereka.


Terdapat jugak stationery. Jgn lupa datang di hari pembukaan, diskaun akan diberikan atas setiap pembelian. Hihihi..


Ingin mengadakan party untuk anak? Di sini terdapat segala kelengkapan utk majlis. Pelbagai tema pulak tu, ada frozen, ada Mickey Mouse, Ada Cars. Eh lengkap la dari party pack hingga la ke belon.


Bahagian ini pula menempatkan games yg ada di pasaran. Ini memang sesuai untuk anak2 remaja yg gemar mengasah skill bermain permainan video.


Setelah penat membeli belah dan bermain, turut disediakan cafe lillipilli bagi mengisi perut yg lapar. Cafe ini menawarkan pelbagai jenis menu, dari menu yg ringan untuk kudap kudapan hingga la menu yg berat. Pilih saja.


Turut ditawarkan untuk membuat name card atau sticker nama bagi anak. Dijamin siap dalam 10minit saja ye. Sementara kita bershopping dan merelexkan badan, boleh la membuat tempahan.




Kedai ini pula menawarkan permainan bagi anak2 sedari usia bayi hingga la 5 tahun.


Ini adalah yg menarik hati saya, barber untuk kids & parent. Menarikkan? Ibu bapa boleh dapatkan perkhidmatan gunting rambut bersama anak anak di sini,. Bukan ini saja ya... Sila lihat di bawah..


Jeng jeng jeng.. A Beauty Secret Studio. Di spa ini, ibu dan anak boleh meluangkan masa bersama daughter untuk madicure, pedicure, massage dan facial. Seronokkan? Ataupun, mommies boleh relax di spa and kids having fun die My Kingdom playground by The Parenthood. Pusat setempat gitu untuk seisi keluarga...



Ini pula art and craft corner, di sini anak2 boleh bt art and craft. Bayaran dikenakan per sesi. anak2 akan diajar membuat craft yg akan melatih motor skill mereka...


Antara craft yg boleh anak2 buat, paper plate activity, buat keaychain, buat book mart, buat statue guna Magic Nuudles di bawah ni.



Jgn risau ye mommies, Magic Nuudles ni dibuat dr cornstarch, so selamat untuk anak2.
Sekaran ada promosi yang ditawarkan untuk beli 10 sesi percuma 3 sesi. Jgn lepaskan peluang ye.



Terdapat juga kedai yg menjual boardgames seperti Nsake & Ladder, Saidina, Monoply, dan macam2 lagi la.



Kedai bayi yg menjual  segala kelengkap untuk bakal ibu bapa.


Kedai travel gear untuk bayi. ada Stroller dr pelbagai jenama, baby chair dan macam2 lagi.

Keterangan lanjut boleh layari http://theparenthood.com.my

The ParentHood ini terletak di Level 2, Sunway Putra Mall KL. Jom terjah .


2 comments :

  1. my boys enjoy sgt dlm Kingdom Playground tu, jenuh ajak tanak balik hahaha

    ReplyDelete
  2. menarik ni
    bawa bebudak mesti tak nak balik hehee

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails