Thursday, December 17, 2015

Shopping Back To School

Kita takde pun anak masuk sekolah rendah, Rayyan maintain Dzul Iman utk 6years, Adik plak bulan 9 thn depan baru leh masuk ke DzulIman tunggu genap 3 tahun maklum la lahir hujung tahun kan hihihi...

Tapi seronok g mall skang ni, tgk byk promosi kembali ke sekolah. Kita pun sempat la jengah2 mana yg patut hihihi...

Pastu tengok pencil box pesen gini. Alahai mengundang kenangan betul. Korang yg sama zaman ngan saya sure pnh nampak pencil case gini. Time tu sape ada pencil case pesen ni mmg kira anak org kaya la, boleh buka sana sini tepi atas bawah. Canggih beno rasa. Siap ada plak lobang pengasah pensil kat situ. Adui mmg suka la time tu, tp makpak tak mampu nk belikan. Hanya mampu tgk je la. Hihihi...


Ni plak satu set kembali ke sekolah, ada beg sekolah troli, botol air, pencil case, stationaries, bekal.. Seme skali RM 99. Dah la gambo banyak Disney mmg kesukaan bebudak la.

Untung bebudak skang macam2 pesen. Yang mampu parentsnya, boleh la belikan, saja bagi semangat anak nak g sekolah.


Kalau tanya saya, sy tak kisah pun. Kami akan cuba bg yg terbaik kat anak2, maybe org kata manjakan, mewahkan. Bukan gitu ye. Saya taknak anak2 rasa macam saya rasa. Sy pernah rasa betapa saya nakkan sesuatu cth mcm pencil box atas tu. Tapi parents tak mampu, saya senyap je, berusaha keras nk berjaya sbb saya tau kalau berjaya sy boleh dapatkan apa saya nak. Tapi tu la, nk didik anak2 zaman skang tak boleh nk samakan dgn zaman kita. Anak2 skang Gen Z kita dulu Gen Y. Mungkin saya dlu ketidakmampuan benda tu jd pembakar semangat & pendorong tapi bg bebudak zaman skang risau la plak if bila tak dapat apa yg dihajati, diaorg memberontok, p curik plak kawan punya. Tak nak la benda gitu yg jadi. So rasanya, kene seimbang in many ways pun, listen pd kehendak mereka, letakkan syarat ke mcm as reward ke apa. Hahah

Tapi kalau anak saya minta beg sekolah RM1k ni memang idok ler ko dapat nak oi. Melampau nama nya. mama nak beli enbeg mahai pun puasa setahun ok, jgn la overshadow dr mama yep hahahha



Beg ni kita nampak kat JJ, memula kita ingat salah tag harga ni. Ye la melampau sangat la plak beg sekolah sampai RM1k. Gile ke apa.

Sekali bila telek2 eh betul lah 1k. Rasa nak menages plak haha mahai sangat. Memang la nampak sturdy, safety pn iye sbb button lock kat bawah tapi nak bt apa pun, beg sekolah je sampai 1k. Terlebih wang boleh la kut.


3 comments :

  1. semua mak pun same kot..klau ade lebih seboleh2 beli untuk anak..sebb dulu kite xdpt ape yg kite nak..kite tau perasaan xdpt tu mcm mne...

    ReplyDelete
  2. blom bli apa pon psiapan skolah
    tah bile nak bli
    sama la xkose nak manjakan anak bli beg mahai2
    utk beg bajet xle lebih RM50

    ReplyDelete
  3. mahai betul beg tu kan. org kaya boleh la beli.

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails