Tuesday, June 8, 2010

Nak jadik Ibu kene KUAT..

Dari ahad aku kene ceri beri... Kuar masuk toilet je, sampai berdarah la montot gamaknye.... Tak tau la aku silap makan apa, perot aku ni sensitip sket.. Takleh makan benda yang bermalam, ada la tu aku salah makan...

Ahad malam memang aku dah flat.. Pucat lesi.. Ye la, makan muntah ceri beri... Ngan baby pun lapo gamaknye.. Huhu kesian baby..

So hubby bawa gi klinik Alam Damai, memang dah bese ngan kenek ni, ni kenek bersalin, pakar wanita dan keluarga.. Aku bt check up pun kat sini..

Masa check tu doctor yang check aku pompuan, cantek.. Muslimah sejati~~~

Memula die tanya aku leh tahan tak, aku cakap la mana tahan perot memulas tu yang tak tahan... Macam kene putar isi perot nie...
Die kata die bagi obat tapi tak advise aku makan since aku peknen...
Masa ni aku cam dah blur...
Doc just nasihat kalau boleh tahan, tahan la... For baby sake... Ye la kan, kiter tak tau kesan obat tu terhadap baby kan....
Kalau nak makan jugak, bertawakallah kat Allah tak membawa sebarang mudarat pada ibu dan bayi...

Akhirnye aku bk, aku minum air terus tido.... Obat pun tak makan... Aku belajar bertahan untuk menjadik seorang ibu huhuhu seb bek dokter bagi MC hari isnin...

Huhuhu...

4 comments :

  1. cian ko jue~
    saba ek..ni baru b4 jd mami..nanti baby da kuar lg mcm2 dugaan..tp best la sbb ko da rasa sume ni..aku belum lagi~

    ReplyDelete
  2. betui ckp juelee..nak jadi ibu kena kuat

    lagi pun org mengandung tak elok sgt amik ubat2..nie.insyallah juelee kuat..

    ReplyDelete
  3. susah ek??
    mcm2 pantangnye....
    sabar je laa...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails