Tuesday, August 3, 2010

Kurma kurma kurma....

Seperti yg sedia maklum, bulan pose hampir tibe.... Time ni la kurma memang menu wajib kat setiap umah.. Hehehe baru lah aku nampak kurma dijual di merata-rata tempat, kalau tak payah nauu nak jumpe...

Sejak aku peknen kurma ngan kismis memang sentiasa ada stok kat umah, memang itu je la makanan aku.... Masa mabok dulu pun, itu je pun yg boleh masuk... Nak mencarik kismis takde masalah, mencarik kurma tu... Uiiiii hai payah betol, selalu beli yg kilo je...So sebabkan skang kurma ada di merata2, berkotak2 la aku beli buat stok, orang kata kurma elok tok ibu mengandung dan menyusukan anak... Kurma memang berkhasiat kan..... Paling aku suke kurma Yusoff Taiyub la, ngan kurma Ajwa... Kurma Ajwa ni mahal sket tapi sedap, lembut je isinye....

Hari tu beli kurma salut cokelat nie.... Siyes sedap tapi dalamnye ada bape ketol je.. Dah la mahaiiiii huhuhu.. Takleh la nak beli tok stok sebulan kan....




Pastu aku beli datesbar nie, sedap juga... Hehehe yg ni murah la.... Dalam 3 hengget lebey aje...


Eh eh.. Yang ni bukan kurma... HAHAHA.. Yang ni cokelat Turkish Delight, Take gi Langkawi aku kirim la... Nak bayar tapi Take kata tak payah... Mekaseh bebanyak la Take..... Hehehe



4 comments :

  1. Waa Nad x pernah tahu kewujudan ketiga2 produk tersebut! Siap bersalut choc tuh. Boleh bayangkan kesedapannyer! Dah la sejak akhir2 ni Nad asik ngidam benda2 manis je mcm choc2 gitu.

    Bagusnya Jue mkn kurma dr awal pregnancy :)

    ReplyDelete
  2. i baru try makan kurma semalam..sebelum nih x penah makan..hihihi

    ReplyDelete
  3. ain suka gak turkish delight tu..mmg rasa rose2 gitu..nyummmmm

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails