Monday, August 23, 2010

Semangat yang hilang

Salam..

Lama dah tak berupdate, bukan bizi tapi pada hari Rabu lepas, 8 Ramadhan bersamaan 18 Ogos 2010, saya telah kehilangan ayah tersayang... Pemergian arwah memang tak sangka, memang satu kejutan sebab arwah ayah takde sakit apa2 pun.... sihat aje dan takde tanda2 apa pun sebelum pergi...

Masa arwah menghembuskan nafas terakhir, hanya adik saya yang lelaki je berada di sisi, masa tu dalam ambulans.. Pagi selepas sahur tu ayah mengadu sakit dada, then terus jatuh.. Lebey terkilan lagi, arwah ayah tak sempat melihat cucu yang bakal lahir bulan 10 nanti... Huhu cucu pertama plak tu..

Sepanjang bape hari nie, saya sebok menyelesaikan urusan arwah yang ditinggalkan.. Bukan satu benda yang mudah, since saya anak sulung dan yang pastinya arwah takde pesan apa2 pun pada kami.. Jadi segalanya kami perlu find out sendiri... Rasa berat sangat tanggungjawab yang dipikul sekarang nie...

Dengan situasi saya yang sarat mengandung sekarang nie, memang bukan sesuatu yang mudah tapi sape lagi yg akan menguruskan semua ?? Hanya adik saya yang lelaki dan saya saja.. Yang lain masih belajar.. Huhuhuhu..

Semoga saya kuat, itu aje yang diharapkan...

15 comments :

  1. Sedih mendengar, tabahkan hati, jgn terlalu sedey, it will effect the baby..

    ReplyDelete
  2. semoga arwah dtempatkn dkalangan org2 yg beriman..doa byk2 untuk arwah..byk2 bersbar ye..

    **arwah ayah saya pn meninggal lbh kurang cmni jugak..xde sakit pape tetiba ckp kt mak sakit dada..dan terus kembali kpd penciptaNYA..:(

    ReplyDelete
  3. Takziah atas kehilangan ayah ye julie..semoga julie tabah..semoga roh ayah julie ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..amin :)

    ReplyDelete
  4. Takziah Jue dan keluarga. Semoga Jue tabah. Semoga roh arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman.

    ReplyDelete
  5. innalillah..takziah to you and ur family..

    ReplyDelete
  6. Takziah and sabar ye..

    Same with me...lebih kurang jek macam my late father meninggal dulu. Sakit dada..waktu pagi and adik yang kecik and mak je yang ader kat sisi dia. X der pesanan a der ape.. Kuatkan semangat tau..

    ReplyDelete
  7. salam jue...if you need any assistant just let me know k....sedaye mampu aku akan tolong~
    kawan selamenyer!!!!

    ReplyDelete
  8. innalillah....
    takziah jue.....sangat3 terkejut baca entry kamu....apa2 pon...bersabar la ya...jaga kesihatan ko n baby....dia pergi pada bulan Ramadhan...kita patut bersyukur dia antara yang bertuah....sedih lak aku tibe2.....

    ReplyDelete
  9. Jue, takziah. aku pun terkejut sbb ko pun takde citer ayah ko sakit. ajal maut di tangan Allah. Al-Fatihah. be strong ye

    ReplyDelete
  10. takziah utk family Jue...
    segala kejadian tu ade hikmahnye...

    ReplyDelete
  11. jue..takziah ye..ayah mak aku dulu meninggal masa aku sebulan lagi nak lahir dekat dunia..byk org ckp cara aku makan, air muka aku, gerak geri aku, minat aku..Banyak ikut atuk aku.. Insyaallah, baby ko nanti akan buatkan ko lagi kuat.. Semoga ko kuat hadapi hari2 mendatang..

    ReplyDelete
  12. Ya Allah,maaf xperasan entry ini


    Al-Fatihah..takziah

    ReplyDelete
  13. takziah...smoga rohnya tenang di sana..

    ReplyDelete
  14. Ya Allah, Jue.Takziah Kam ucapkan. Moga arwah ayah Jue dirahmati Allah di sana. Pada bulan yang mulia pula tu. Jue jangan sedih sangat ye. Ingat kesihatan baby tu dan Jue juga. Arwah ayah Jue mesti taknak tengok orang-orang yang dia sayang menangis dengan pemergiannya. Redhakanlah.

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails