Monday, December 22, 2014

Big Bad Wolf 2014 kami berempat

Big Bad Wolf stat 5 Dec, hari  Sabtu dah ajak habi gi.. Alasan lambat p, nnt buku bersepah2 susah nak cari hehehe.. so masa hari sabtu pepagi lg dah kluar umah g BBW.. bebudak dgn tak mandinya.... Slumber yaya je mama angkut hihihi.. BBW kali ni masih di tempat yg sma MIECC, bagus bt kat sini, selesa.. Paking pn senang.....

Misi gi BBW kali ni nk beli activity books Rayyan... Buku utk ktorg bt ulankaji kat umah... Selalunya buku kat BBW ni best best, menarik die punya warna dan cara buku tu presented.



Kami kat BBW sejam lebey je, mmg betol2 pusing area buku kanak2 dgn activity books.. Sempat la g bahagian cookery...



Ni buku yg kami beli that day.. Most of it buku Rayyan, sumayyah tak banyak pun sbb sumayyah leh guna buku Rayyan.. Buku Rayyan seme elok2 lagi.. So adik boleh explore guna buku abang yg sebelum ni....

Buku mukjizat nabi tu RM 2 satu, saya beli sbb sukukata dalam buku tu die kaler, so bebudak boleh belajar membaca dgn suku kata...

Children eksiklopedia tu RM20 tapi best sangat isi die, saya pun ralit membaca.. Buku2 gini mmg nampak macam advanced sgt tapi actually sbg ibu bapa kita pun kene ada effort jugak, kita kene dok bacakan info dalam buku ni kat anak2, kalau tak mmg anak2 takkan baca and takkan minat membaca,..



Yg ni Math kids, RM 12 ada macam2 activity books dalam ni yg berasaskan Math... Mmg saya target tahun 2015 nak ajar Rayyan simple math macam tambah tolak darab, tu yg kali ni beli buku maths lebey sket...

Tapi saya bukan ajar skema pun, macam nak jugak rayyan pandai.. takde la sampai macam tu, ajar mana yg mampu.. Kat sekolah mmg ticer ajar, tapi kat rumah kene gak kita ajar... Budak lelaki ni mmg kene kita monitor sket, kalau tak kang lost diaorg... 

Benda ni terpulang pd parent kan, saya bekerja.. So this is the only time saya ada utk anak2, so bila saya ada masa biarlah saya bt aktiviti berfaedah dgn diaorg...  Sy taknak org kata, saya ibu bkerja yg serahkan bulat2 tugas mendidik kat cikgu... Saya nak jd sebahagian dr org yg mendidik anak2 saya.. Huhu Kalau boleh biar die tau  ABC dr saya, kat sekolah cikgu hanya mantapkan lagi...




Ni coloring books with stickers.. Yg ni Rayyan pilih sndiri, buku ni besar, mcm drawing block dah....


Adik pun bz gak memunggah buku hehehe


Ini buku mama, & papa.... Mama punya cookery books, novels and Readers Digest Collection... Yg motorcycles, wrsitwatch tu seme papa punya hehehe..
 

Buku ni useful sgt, sape nk g BBW sajes cr buku ni for kids..


Kisah mukjizat Nabi, buku bedtimestory anak2 la lepas ni...





2 comments :

  1. wah..seronoknya. Hari tu BBW ni kat seremban pun... 3 kali Ayu gi..seronok menshopping buku ..

    ReplyDelete
  2. wah, banyaknyer.. semlm gi x jumpa plak buku encyclopedia tu... jumpa buku kisah2 nabi tu jer.. umizoomi tu pun cam best jer.. adeh, macam nk lagi jer ni..hehe..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails