Tuesday, October 7, 2008

Konvoi raya

Haa cete yang dah basi.. Tapi nak gak cete, nak tunjuk gambo je sebenarnye.. Penat aku amek gambo....

Tapi malangnyer gambo kat kampung lupe nak transfer heheh yang ada gambo beraya di KL hujung minggu lepas je.. Jadik update ape yang ado dulu la ye...

Ahad hari tuh, dah janji ngan kengkawan sekolah teknik dulu nak konvoi raya.. Depa sume pakat2 kumpul kat umah Nad di Taman Kencana.. Pehtu baru gerak p umah aku..

Hari tuh aku masak spesel, mi kari... Hehehe..

Ramai yang ada, antaranya Am, Ed, Eric, Zafril, Fatin dan tunang, Kechik, Maz, Nad, Ayien yang debab, Adlee...

Masa makan2 kat umah aku ade gak amek gambo tapi masa tu aku malu la kat mak pak aku.. Kang depa pelik lak tengok aku beriya2 nak amek gambo ape hal... Jadik aku buat cool je, biar Eric ngan Nad yang amek.. jadik gambo tuh tak sampai kat aku lagik skang..

Dari umah aku, kami gerak ke umah Maz kat Batu 9 Cheras.. makan lontong woooo.. Puas aku makan, sedap!!!

Pehtu p umah Am lak kat Keramat, kat umah Am bedal rendang limpa ngan nasi impit kuah kacang, sebab aku memang tak suke makan nasi impit ngan kuah kacang maka aku makan nasi impit ngan rendang limpa je.. Owhh lupe ade ayam goreng sedap, Fatin siap mintak resipi.. Resipinya adalah boli je kat k4 yang dalam paket Ayamas tuh hahhaa...

Dari umah Am gerak p umah Ed kat Sg Buloh... Tapi masa ni Ayien dah balik sebab nak antor adik die balik asrama, Eric pun balik gak, fatin dan Fitri pun balik jugak.. Tinggal kami2 je la...
Penat la aku nak cete, layan gambo je la..

Ni gambo aku ngan Encit Lee, sedondong kan??? Aku rasa Encit Lee ensemmmmmmm sangat hari nieeyyy.. Ke sebab aku memang suke tengok orang pakai baju melayu??? Ntah la... Yang pasti die tatappppp nampak segak bergaya kat mata aku.. Hiks!!!




Dari kiri, Nad, kapten Zafril, Maz dan yang tengah makan tuh Am..



Owhh gambo kurang clear.....


akhirnya dapat gak aku snap gambo Kechix, dah la sume umah die habeskan biskut cokelat huhuhukkkk..

Dah puas lepak2 umah Ed, perabis kuah raya die.. Kami p umah Zafril lak kat Klang.. Terpegun kejap tengok umah die.. Taw la pilot, terlalu fanatik sampai kat umah die ader banyak kapal terbang... Hiks..

Terpegun kan?? Hiks.. Aku je la kot yang terpegun maklum la jakun skek...

Masa kat umah Zaf, dah magrib.. So aku pakat balik je la pastu walaupun cadangan asal nak p umat Atiq.. Maklumlahh aku kan Cinderella, kang balik malam menjerit mak aku kat umah.. Tak pasal Encit Lee pun kene, so aku beransur pulang je.. Nad dan Am pun ikot aku balik gak..

Tu la die konvoi raya aku tahun nie, selalu tahun2 lepas aku tak dapek join sebab kat kampung lagik.. Taun ni dapek lak.. Hiks! Sonok.....






4 comments :

  1. arghh jeles jeles! aku masih di penang.. huwaaa

    ReplyDelete
  2. kenape juelee kelihatan malu2 tuh? hehehe...

    juelee...alang2 ayam tuh sedap...pe kate letak resepi kat blog nieh...leh share!:D

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails