Friday, July 12, 2013

Check up week 24 dan wajah ibu mandong

Last week checkp up minggu 24, kita dah start bt check up kat Al-Islam Kg Baru. Doc pun dah booking, kita minta doc Norlida tok assist masa labor nanti hehe lagipun dah biasa ngan beliau... Lemah lembut orangnya...

Masa check up ritu bawa lah Rayyan skali, doc tengok je Rayyan ngan ktorg.. terus doc cakap "ooooo inilah budak yg main tali pusat mama dalam perot dulu ye" 
Hikhik doc ingat lagi ktorg rupanya, rasa mesra je gitu.....

Update masa minggu ke 24 ni, berat maintain je. 63kg, tak naik tak turun.... Kencing clear seme alhamdulillah... Position baby still songsang lagi, tapi doc kata xyah riso sangat sbb banyak lagi masa.. Ruang pun banyak....

Bila dapat jumpa doc ni, terus tanya.. Boleh tak saya bersalin normal kali ni. Since Masa Rayyan dulu emergency czer. Alhamdulillah, doc kata takde masalah utk normal sbb dulu pun saya punya kes bukan sbb jalan tak bukak or masalah tlang punggong ke apa.. Tapi sbb jantung baby dah drop dan terbelit tali pusat... So mmg digalakkan la utk normal.. Lega sangat hati dengar... Sbb kita xmo kene czer lagi.... Kawan2 seme doakan kita dapat bersalin secara normal ye.....




Ni la keadaan preggy mom pada minggu ke 24... Perot dah nampak dah hehe tapi keadaan perot xsama cam Rayyan dulu.. Time Rayyan bulat je kedepan.. Kali ni macam bujur dan melebar ke tepi... Hikhikhik...
Bila saya uplod gambar ni kat enstegrem ramai kata dah kuruih.. Hahaha memang pun! Kakak opis pun sokmo tegur muka cengkung.. maunye tak, berat saya turun 10kg masa 4 bulan pertama... Berat sebelum peknen  68kg (hahah gemuk giler ah), turun sampai 58kg...... Ni baru la naik 5kg dalam masa 2 bulan hikhik kita tengok la rekod baby kali ni cane... Masa Rayyan, sampai nak bersalin berat saya cuma 69kg je... Kali ni macam ada potensi lebih 70kg je sbb org kata dah hujung2 tu cepat naik berat......

Pastu ramai dok kata berseri2... Hurm agaknye pembawakan baby gurl kot... Kalau ikotkan saya xde pakai make up ke apa, sbb memang dr zaman Rayyan lagi, bila peknen saya tak suka make up... Pakai je bedak baby Johnson g keje... hikhikhik... ritu sampai kene tegur ngan boss sbb muka pucat.. huhu malu iolsss.. Terus la besok tu make up sikit pakai blusher bagai takmo nampak pucat sangat...... Masa Rayyan saya memang comot gile, tak berseri langsung, muka kusam ya amat..... Tak berselera tengok muka sndiri hahahhaha.... Hikhik agaknye betol la teori peknen gegerl ni berseri sikit muka... Somi pun cakap berseri, tak puas pandang katanya.. ^_^  amboii!

Itu la kisah mengandung kali ni, memang banyak beza... Muntah pun masih berlarutan lagi hingga kini... Cuma jarang2 la... Seminggu ada la 2 kali muntah tapi skang dah tukar jadual, muntah time petang pulak.. Bukan pagi hahhaha... Layan aje la, bukan mengandung tiap tahun ye dak... Insyaallah, saya cuba jadi sepositif mungkin.... Maybe Allah uji saya time mengandung ni, dengan muntah alahan yg terok, dengan macam2 sakit sampingan.... Tapi mungkin time bersalin sok Allah permudahkan urusan saya.. Sentiasa bersangka baik dengan Allah....... :)


1 comment :

  1. Saya dulu pun time preknenkan nayli ramai kata berseri2 :)

    Suka, btul sentiasa positif dan berbaik sangka dgn Allah
    In shaa Allah dipermudahkan

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails