Monday, July 8, 2013

Gender Adik Baby


Alhamdulillah... Gender adik baby dah diketahui... Hehehe... Actually sebelum ni masa scan week 14, doc kat klinik biasa  saya scan tu cakap adik baby ni seorang Boboi ye... Tapi time tu macam tak caya, sebab kita tak nampak pun roketnye... Suka ati je doc cakap boy... Lagipun insticnt kita rasa macam salah je, so kita buat tak layan aje la... Balik rumah still amalkan Surah Maryam, orang penah pesan kat saya kalau nak anak perempuan amalkan surah Maryam... 

Kisah ni pun habis kat situ, saya takde la nak mengharap sangat... Saya dah pasrah je apa rezeki Allah nak bg.. Kalau boy pun is okay..... Janji  kuarnye sok sihat dan sempurna...... Bila scan seterusnya memang xnampk dah.. Baby asyik la kepit2 aje.. So saya pun ignore aje la.....

Sampai la masa saya admit ward ritu, gynae nak scan perot sbb nk tengok kat dalam cam mana.. Takot cycst ke apa.. Tu yg scan, skali gynae cakap baby in my tummy is gegurl.... Haaaaaaa terkejut gile saya waktu tu.. Siap cakap betul ke doc.....

Doc pun tunjuk.... Tu yg celah kaki tu hamburger die la.. Insyaallah 99% gegurl....  Doc siap switch to 4D view supaya saya dan suami boleh nampak jelas...

Dah canggih dah scanner al islam ni.. siap boleh tukar2 view.. Nampak gaya takyah la ktorg bt 4D scan sbb stp kali scan pun doc akan bt 4D view jugak....


Cam kat ats ni la view die...Sebelah skrin 2D sebelah skrin 4D... So boleh nampak dua2.. Doc tunjuk gak muka baby, alhamdulillah sempurna kejadiaan Allah.. Smeoga sihat sejahteraan la kamu anak bila keluar nanti...

Sorry tau, saya tak leh nak share video dan gambar scan 4D tu secara umum.. Bukan apa, rasa tak sedap plak lagipun mak saya pun tak bagi... Masa Rayyan dulu eksaited uplod 4D nye scan kat FB skali mak tegur jgn haplod selagi bby tak kuar.. Kita hormatilah pandangan orang tua2 kan.... Mungkin diaorg ada pendapat sendiri kenapa takyah share dlu.......

Setakat ni dah 2x scan, 2x dah doc cakap gegurl.. Insyaallah la tu gegurl walaupun tahu mungkin akan ada kesilapan... So takleh nak eksaited sangat walaupun dalam hati dah eksaited kemain ni haaaaaa....

Memang syukur sangat, lepas tahu tu terus wazzap BFF ngan adik bitau hahhaha... Share bete gembira kata org.....

Tapi walaupun gegurl, saya tak plan pun nk shopping pinky menggiler.. Beli sikit2 and pakai je apa yg ada, sok dah 3 bulan baru la shopping pinky ye adik baby.. hehhehe....


3 comments :

  1. Tahniah..bestnyerr..dpt sepasang..:)

    ReplyDelete
  2. Waaa
    Alhamdulillah sepasang :)
    Moga selamat semuanya nnt
    Baby pun sehat dan sempurna
    Taksabar plak :)

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails