Thursday, July 4, 2013

Shopping Hari Raya

Amboi kemain awal ha syopping Hari Raya :) tetiap tahun memang gini, baju anak memang beli awal sbb tahu time bulan pose sok shopping mall akan sesak... Sape yg kenal saya, memang tahu sangat perangai saya... Cukup tak suka bersesak2... Biar lah org kata happening ke apa, tapi saya memang rimas bila sesak tu.. Nanti sudahnye satu pun tak beli sebab jadi serabut nak pilih... Tak pun kalau beli akhirnya nanti tak puas ati.....

Kebetulan ritu MotherCare buat sale, sape ada membercard dapat extra 10% less... MC ni memang saya suka baju baju die, satu sebab kualiti la kan... Ye la, saya ni jenis bekeje, so baju memang masuk mesin basuh je... Bila masuk mesin, baju jadi kembang mambang..... Tapi baju MC ni memang tahan lasak... Berbaloi la beli, tapi kalau tak sale memang takkan beli la.. Mahai bebenor..... Kalau sale gini, ok la.. Mampu la nak beli.....

Baju papa ngan mama memang tak beli lagi... Selalunya baju papa memang shopping last minit.. Baju mama plak tahun ni buat selai je.. Sebabkan nak sedondon di pagi raya... Yang lain mungkin pakai je dress poplook... Hehehe senang cete... Perot pun dah boyot kan, nak beli baju pun malas.....


Suka sangat baju kaler hijau kebiruan tu.. Mesti org ingat macam gegel.. Sebab suar ada kotak2 pinky.. Hahha ni konsep metroseksual namanye hikhik belasah la, lagipun budak lagi... Time ni la dapat nak gayakan anak... Sok dah beso tak maunye baju yg mak pak belikan.. Mesti kene ikot taste diaorg...

Salah satu sebab saya suka beli baju kat MC ni, diaorg bagi hanger skali... Senang sikit nak hanger baju bebudak,  sbb hanger size budak2....


Baju tshirt dan suar yg kalerpul.. Memang jenis org yg suka kaler terang saya ni, baju Rayyan seme kaler terang2.. Pastu kalau perasan, saya suka beli baju tanpa kolar...

Bukan apa, Malaysia ni panas.. Kalau balik kampung lagi la panas membahang...... Bila pakai baju berkolar, perpeluh2 Rayyan.. Dah la Rayyan jenis senang berpeluh... Kejap kang basah rambut satu kepala dek peluh... So malas la beli yg kolar ni... Beli tshirt biasa je, janji budak selesa...


Ha jeans ni saya suka sangat.. Sbb kain die lembut dan yg paling suka sbb kaki die jenis mencengkam kat bawah.... Sebabkan Rayyan tinggi, saya kene amek yg size tok 4Y.. Kalau amek 3Y, apkai sebulan emsti senteng dah... Tahu sngat.... Sbb baju skang pun mostly saya beli yg 3Y...


Yang 2 pasang ni saya beli masa Sogo Sales.... Ok la tu, cukup la kot.. Ntah la, bila raya ni segala persiapan mmg tok anak je.. Kita yg dah tua bangka ni asal ada pun dah cukup, xde nk beriya sangat..... Tak tau apesal, lebey eksaited nak jumpa sedara mara pastu nak makan rendang hahahha.. Makan aje la yg dipikirkan....

Now, tinggal, nak beli kasut ngan stokin... Pastu baju melayu... Baju melayu pun jahit sendiri je, sampin la kene cari mengikut tema tahun ni.... Malasnye nk ke jalan TAR mencarik sampin nie.. Silap2 habi kene g sorang :)


5 comments :

  1. Jue..Kam pun sama tak suka bersesak.Rimas! Minggu lepas gi Jalan TAR, konon nak cari baju raya (style jubah). last2, baju blaus jalan-jalan je dirembatnya. sabo je lah.macam kena gi Nilai je.

    ReplyDelete
  2. Erghhhh jealous!
    Tak shopping lagi, hr tu g juga MC sale dekat Alamanda tp seriously x best sbb x byk choice huhu

    ReplyDelete
  3. Hubby xsuka beli awal2
    Kite plak jenis tak suke bersesak bwk bdak bagai
    Last2 beli jek sikit2..
    Tggl nak cr sluar jek
    Makpaknya xyah la kot
    Pakai apa yg ada jek
    Baju melayu n baju kurung sedondon jek baru
    Yg lain pakai yg lama huhu

    ReplyDelete
  4. banyaknya baju raya rayyan...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails