Thursday, January 8, 2009

Jom Boikot...


Aku baca memane paper pun sume tengah hangat pasal serangan Israel kat Palestine & Semenanjung Gaza.. Aku rasa mereka ni dah melampau, sesuka hati menyerang dan membom memana tempat depa nak.. Yang jadik mangsa kekanak, warga tua, wanita dan yang pasti Islam..
Sedara sama agama kiter.. Sedey aku tengok gamba yang aku dapat dari emel, menitik air mata aku tengok penderitaan kanak2 kat sana..
Aku syahdu sangat tengok wajah2 kanak, dan sesape yang terlibat dalam serangan tuh..
Wajah yang penuh pengharapan agar seksaan terhadap mereka dapat dihentikan..
Wajah kanak2 yang kehilangan ibu bapa depan mata sendiri..
Wajah ibu yang kematian anak yang dikandung selama 9 bulan..
Wajah yang sentiasa dalam ketakutan..
Wajah yang menahan kesakitan yang amat sangat..
Wajah yang mengharapkan kebebasan menjadi milik mereka suatu masa kelak..
Wajah mayat yang pucat mungkin dah beberapa hari tak makan..
Wajah yang menanggung 1001 perasaan yang tak mungkin mampu kiter selami kerana hanya mereka merasai setiap detik seksaan yang dilakukan terhadap mereka..

Wajah2 tersebut lah yang telah menitiskan air mata aku, menimbulkan rasa syahdu dan ehsan dalam hati aku nie ha..

Sengsaranya kesakitan yang depa kene tanggung.. Sume masih kecik2, baby lagi.. Ape la sangat yang depa paham, memang takde perikemanusiaan sungguh la...

Huhuh setiap kali tengok wajah2 sedey depa nie, timbul keinsafan dalam diri aku.. Bersyukurnya aku dapat idop aman damai kat sini, sedangkan sedara sesama Islam kiter sedang tegar berjuang demi menyedut senafas udara di bumi mereka sendiri.. Sanggup korbankan nyawa demi agama dan tanah air.. Sedangkan di negara kiter ni, usah cete la.. Uols boleh nilaikan sendiri..

Hmmm.. Disebabkan aku tak punya ape2 kekuatan yang mampu menyaingi Israel.. Hanya doa je yang mampu aku berikan pada sedara Islam yang sedang berjuang tuh..

Di samping tuh, mari lah kiter sesama boikot memane produk Israel, mungkin kesannya tak besar tapi sekurang2nya kiter berjuang demi saudara kita.. Perlu sedar di sini setiap sen yang kita belanjakan di kedai2 terbabit menyumbang kepada keganasan yang dilakukan oleh Israel..
Sila klik sini dan sini untuk maklumat lanjut..
Sesetengah produk tu kiter dah bese guna, tapi demi perjuangan ape salahnya kiter berkorban..
Sekurang2nya kiter tak bersekongkol dengan pihak yang menyeksa saudara kita.. Dan memperlekehkan agama kiter...
Selepas nie no more McD, KFC, Meggi, Coke, Nestle, Kotex, Make-up+perfume yang disenaraikan jangan harap aku nak beli dah....

Yang pasti aku doakan Israel menerima balik pembalasan atas setiap titik darah saudaraku yang telah mereka korbankan... Semoga Allah membalas setiap perbuatan mereka dengan azab yang setimpal..
Amin...

4 comments :

  1. fisabilillah!!!!!

    "Ya Allah ya tuhan ku, lindungi semua saudara-saudara ku di bumi Palestin. Dan Engkau campak kan lah manusia yang menglampaui batasan diri sebagai manusia ke dalam api neraka.Dan Engkau bukakan lah hati rakyat Malaysia supaya membantu negara Palestin.Dan rampas kembali rezeki yang telah Engkau beri kepada umat Islam yang lupa diri iaitu yang masih membeli barang-barangan sekutu zionis Laknatullah itu"

    amin ya Rabbal alamin

    ReplyDelete
  2. jue! sha tak setuju betul care pemboikotan nieh...sbb sha bekerja ngan salah satu company tuh!~ and company tuh terletak di mesia...makanan hub halal utk org mesia..

    adoiiiyaiii...kena selidik betul2 nieh...jgn dok boikot jek...

    ReplyDelete
  3. memang bukan wajib memboikot, ada yang kita tak leh elak.. tapi selagi orang itu ada sedikit simpati... pasti orang itu akan usaha untuk tidak membeli barangan zionis..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails