Thursday, December 2, 2010

Day 1- Cabaran 30 Hari

Day 1- A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself..



Baru terhegeh2 nak buat cabaran nie.. Cete pasal cukur jambul & aqiqah Ar-Rayyan minggu depan eh....Ini adalah gambar terbaru saya bersama buah hati pengarang jantung Ar-Rayyan..

Seterusnya 15 fakta tentang saya.. Aku terus bagi 25 la, untuk menjawab tag 25 kenali diri ini yang telah di tag oleh Mama Arreessa, Ummi Uqael, Ibu Aqil... Huishhh ramai nau yang tag aku nie... Berkenan sangat nak tau pasal aku nie.. Muahahaha

1. Aku adalah seorang yang amat penakot.. Bukan penakot hantu ke hape.. Apa2 aje aku memang penakot.. Takot tinggi, takot lipas, takot gelap.. Kalau nak disenaraikan memang banyak menda yang aku takot.. Senang cete tak adventure la.. Tapi kalau kene cabar tetibe semangat Tun Teja aku boleh kuar berkobar2 dan tetibe aku boleh buat.. Ajaib kan????

2. Kalau marah aku suke diam.. Memang bila aku merajok or marah, hadiahnye adalah SILENT TREATMENT... Aku bukan jenis bebel2 tak tentu pasal, aku diam aje lama2 aku akan cool sendiri.. Tapi pernah ada orang cakap kat aku silent treatment yang aku bagi lagi meyesakkan dada orang terbabit.. Muahahaha Padan muka!!!

3. Aku sangat suka memasak.. Tak tau dari mana datangnye minat nie, tapi aku memang suka try resipi2 baru, resipi kek2.. Dulu pernah bercita2 nak buat bisnes bakery tapi skang tengah proses merancang kewangan lagik..

4. Mungkin ramai yang tak tahu, aku boleh berbahasa Mandarin dengan fasih sebabnye dulu aku sekolah Cina selama 6 tahun.. Adek aku pun sekolah cina, kekadang kat rumah siap ching chong ching chong ngan adek aku...

5. Aku paling menyampah bila orang suka cakap ngan aku ulang-ulang banyak kali... Uishhhhh mencabar kesabaran betol... Aku ni belum disahkan pekak lagi, tak perlulah ko ulang sattement yang sama sampai menanah tinge aku dengar....

6. Kalau makan mesti ada kuah and kalau boleh kuah tu nak melaut-laut penuh dalam pinggan... Kira sedapp la kalau makan nasi berenang dalam kuah nie..

7. Paling suka makan sup.. Name it sup apa?? Sume sup aku suka janji sup.. Tapi aku tak suka gulai bersantan.. Boleh la makan tapi kurengggggg umphh la..

8. Aku ni jenis kalau aku nak sesuatu aku akan dapatkan juga walau ngan apa cara sekalipun... Idak ler guna cara kotor.. Maksud di sini aku akan usaha sampai dapat.. Lambat pun takpe, janji aku dapat...

9. Berkahwin dengan chenta hati setelah bercinta selama 8 tahun.. Lama kan??? Payah oooo nak jaga hubungan selama 8 tahun nie, macam2 dah kami tempuh....

10. Telah ada sorang cahaya mata yg cumillll, yg baru berusia 56 hari...

11. Tingin nak sambung Master kat obersea tapi impian tertangguh sebab arwah ayah baru meninggal.. Tak sanggup nak tinggalkan mak... Manja kan??

12. Ada penyakit sembelit... Memang payah giler nak poo poo... Masa bersalin dulu, perkara yg paling merisaukan ialah macam mana nak poo poo... Akhirnye makan ubat....

13. Badan fragile, senang masuk angin.. Memang pantang makan segala benda yang berangin... Huhuhuh... Menyampah tau!

14. Suka tido ngan bantal tutup muka hehehe hubby selalu ejek pasal nie tapi memang selesa bila bantal tutup muka...

15. Tak suka minum air gas.... Tak tau kenapa, rasa tak sedap!

16. Sangat suka makan Kenny Rogers & Teppayanki.. Hehehe

17. I am chocolate lover sebab tu la apa2 dessert yang berasaskan cokelat memang jadik faberet la...

18. Tak suka teddy bear.. Cuma suka Pooh aje...

19. Suka pakai handbag besar2 sebab leh sumbat sume dalam tu.. Telekung pun leh masukkan dalam henbeg....

20. Kamera, notebook & pen memang sentiasa ada dalam beg dibawa kemana2...

21. Sangat suka tengok cete2 penyiasatan, seram dan misteri.. Layannnnnn!!!!

22. Aset pertama yg dibeli selepas habes belajar ialah kereta Myvi kaler hitam pada usia 23 tahun...

23. Sangat penggeli.. Kalau toilet tu kotor, jangan harap la aku nak poo poo or pee sanggup menahan tu....

24. aku adalah ketua kebersihan muahahhaha.. aku tak suka kotor tak suka sepah... Semak je mata aku tengok kalau sepah ngan kotor nie, kang laju je tangan aku capai penyapuu...

25. Aku sudah ppunya suami, anak, kerjaya dan sedang gigih mengumpul harta.. Hehehe..

dah selesaiiiiiii...

3 comments :

  1. waaa,suka2 la..me baru nak belaja bakery ni

    takut gelap juge,wo ye ke yi jiang hua yu!!hao pang

    blh sembang same2 nanti ;)

    ReplyDelete
  2. yeay!berjaye siapkan fakta tentang anda....;)
    ha, jue bab minum air gas..aku pon tak suke!!sebab aku rs kalo minum air gas tuh sakit..kan?mcm gas tuh menucuk2...unless, air gas tuh berais byk giler...ha, bley laa aku minum.tuh pon ngn syarat setelah ais cair.ekekek...tade maknenyer~

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails