Monday, December 27, 2010

kehilangan yang tak berganti

Hari ni 27 December 2010..

Seandainye arwah ayah masih hidup, arwah akan menyambut tarekh lahir yang ke-53 nya hari ini... Selalunya pada hari nie, saya akan SMS ayah wish Selamat Hari Lahir tapi tidak untuk tahun ini..

Selalunya arwah akan belanja kami sekeluarga makan, tapi tidak untuk tahun ini.. Yang ada hanyalah pusara ayah yang sepi yang sering kami kunjungi sejak arwah pergi meninggalkan kami pada 18 Ogos yang lalu...

Pada tarikh yang istimewa ini, saya benar2 merindui arwah.. Rindu akan kata2 nasihat dan semangat dari beliau...

Dua hari lepas adalah sambutan ulangtahun perkahwinan kami ... Ayah sendiri yang telah menikahkan saya dan suami pada tarikh yang sama tahun lalu.. Sungguh saya tak sangka, hanya saya saja lah anak perempuan yang sempat beliau nikahkan dalam banyak2 anak perempuan beliau...

Namun saya sangat2 bersyukur ayah sempat menikahkan saya dan menjadi saksi untuk hari penting dan bersejarah saya itu.. Cuma sedikit terkilan, arwah ayah tak berkesempatan untuk melihat cucu sulung nya..

Bila mengenangkan semua tu, makin kuat rasa rindu kat hati nie... Benarlah, kita hanya akan rasa lebih menghargai seseorang setelah kita kehilangannya..

Sebelum ni bukan lah saya tak menghargai ayah, tetapi saya selalu menyangkakan, arwah ayah akan dapat berkongsi setiap saat dengan saya, tak pernah terpikir beliau akan meninggalkan kami seawal ini.. Tapi inilah dia ketentuan Allah, takdir yang tak pernah kita duga dan sangka...

Semoga arwah tenang di sana... Al fatihah

PS: Tak mampu untuk meneruskan entri nie, tak sanggup!

7 comments :

  1. doakan rohnya tenang di sana...al fatihah...

    ReplyDelete
  2. al fatihah
    semoga aman bahagia di alam sana.

    ReplyDelete
  3. Takziah kak. baru lg kan dia pergi. arwah abah sy meninggal april lps pon sy terasa mcm baru semalam. Rindu sgt kt dia. Maaf bertanya, ayah akak sakit ape?

    ReplyDelete
  4. AL-FATIHAH.. moga rohnya dicucuri rahmat..
    arwah ayah saya meninggalkan kami mei 2010... apapun saya berserah padaNYA

    ReplyDelete
  5. takziah dear... doakan selalu... ayah saya pon dha pergi.. masuk tahun ni dah 10 tahun....

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails