Monday, August 8, 2011

Masuk ke dalam KAPAL ler plak..


Lepas sehari semalam ktorg lepak di A Famosa Resort, besoknye pas check out kami nak gi ronda2 bandar Melaka plak..

Aku ni nama je orang Melaka, tapi dah bertahun2 tak jejak ke bandar melaka nie... Banya sangat perubahan yang dah ada.. Yang pasti makin best...

Layan gambo je la eh...

Hubby di tepi sungai Melaka yang lawa, jauh beza ngan sungai Klang.... Diaorang dah perbaiki lah sume siap ada river cruise yo... Entry pasal river cruise pasni ye.. Panjang entri cuti2 Melaka aku nie..



First masa sampai Bandar ni, aps je parking ada pakcik bawa beca approach ktorg.. Katanye die caj RM20 tok ktorg sefamili naik beca ronda Melaka selama setengah jam.. Dia akan berhenti la kasik ktorg amek gambo sume..

PAs diskus ngan hubby, hubby kata takmo.. Die nak jalan je, sebab leh spend time lama sket takde la kocoh2.. Lagipun takkan cukup setengah jam, koman2 2 jam huhu dah RM80 plak melayang kang...

Dah paking, ktorg masuk ke KAPAL dulu.. Ala kat Melaka memang pemes kapal ni.. Ni kali kedua kot aku masuk, tiket masuk RM3 tak silap aku, dulu RM1 je hehehe..




Masa kat sini hubby dukung Rayyan, aku pegang DSLR.. so banyak gambo hubby ngan Rayyan aje la... Nak amek gambo bertiga kene suh orang amekkan...



Kami bertiga di atas kapal..



Hubby bersama Pahlawan ape ntah... Suke tau wat aksi pelik2 laki haku nie!



YAng ni aku pun tak tau aksi apa, Rayyan pun join skali dah..



Gambo yang si suh hubby amek, sebab nak gak ada gambo tuan tanah ye tak..



Ni gambo kapal2 dulu... Tak banyak beza KAPAL ni last time aku pegi ngan kali nie.. Rasanye sama je kot, takde penambahan pun... huhuh



Monumen2 pahlawan...



Bergamba di luar kapal..



Ni la die KAPALLLLL tu..


No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails