Monday, June 13, 2011

Barang Berharga yang aku sayang bangatt | Kalau ilang ni harus nagesss!!

Korang mesti ada barang2 yang korang sayang kan?
Mesti ada punye..
Kalau tanya aku, kat bawah ni adalah rete2 aku yang aku sayangggggg bangat!!!
Bukan emas yo, aku jenis tak suke pakai emas huhu untungkan laki den?
HAHAHAHA..
Ntah la belum tiba masa kut, nanti dah tibe masa kejenye mengulang kedai emas aje la gamaknye...

Meh kiter tengok barang2 yang aku sayang...

1. si Pinky..


Yang ni aku baru je beli pas bersalin ritu.. Motipnye senang nak bawa ke hulur ke hilir.. Kata blogger harus la ada kamera untuk snap gambar di mana saja..

Itu syarat utama nak jadik blogger ye.. Ngeeee~~

Kat ENTRI NIE, aku ada cete pasal Si Pinky nie...

2. SLR Nikon D90 + lens 50mm f1.8



Yang ni adalah yang palinggggggggg aku SAYANG!!!! aku sangat suka kombinasi D90 + lens 50mm nie.. Sebabnye gambar die sangat sharp, dan jelas..

Kaler pun hidup je...

SLR ni aku beli ngan duet sendiri, sebelum kawen aku dah beli sebab tau kalau dah kawen msti payah gak nak laburkan 4K segedebuk gitu beli kamera ye tak???? Asyik pk nak beli barang anak je nanti..

Nak baca kesah aku beli D90 ada aku tulis KAT SINI.. Dan SINI sedikit info pasal LENS 50mm yang aku suka bangat tu!

Tapi kalau dah minat memang tak kesah punyelah.. Aku memang sayang giler D90 ni, macam nyawa lah.. Pernah terjadik masa tu ktorg jejalan kat Tesco Seberang Perai, hubby tertinggal kat food court beg kamera, seb bek aku pasan masa nak msuk kete..

Masa tu berderau darah ni bila tengok beg kamera takde huhu memang aku dah nak nages dah... Cepat2 hubby gi foodcourt tu balik carik, memang dah takde atas meja ktorg makan tu, sekali org meja sebelah bg balik bila tengok aku cam dah nak nages je ngan perot memboyot masa tu huhu.. Agaknye kalau ktorg blah je dari situ pas tengok beg kamera tu takde, mesti org sebelah tu buat dek je kan.. Huhuhu


3. SpeedLite


Bila ada kamera SLR ni, kejenye asyik nak top up die nye aksesori aje la.. Aksesori die bukan murah ye.. Huhuhu paling2 cikai pun RM3-RM4 ratus gak la.. Seb bek la dapat hubby yang sekepala so takde la orang membebel bila aku beli barang kamera.. Hehe tapi speedlite ni bukan aku beli, ianya adalah pezen dari hubby...

Aku ada tulis pasal nie kat ENTRI NI..

4. TELEFOTO Lens & Basic D90 Kit lens



Telefoto lens ni pun adiah dari hubby, seprise lagi!!! Kehkehkeh.. Menjadik lak tu sepise die, memang aku tak sangka die nak bg adiah punnn.. Nak baca camne die bt seprise tu leh KLIK SINI..

Sangat suke bila dapat adiah gadget kamera ni, tapi skang sangat limited masa tok membelek benda2 ni sume, selalu memang aku guna lens 50mm atau kit lens je..

Kit lens ni beli sekali masa aku beli body D90 tu la...

5. Camcoder



Camcoder ni pun hubby yang belikan hehe die memang suka amek video.. Sume die nak amek video... Masa gi honeymoon pun kejenye merecord je apa yang jadik sepanjang perjalanan..

Tapi best sebab kiter leh tengok balik.. Ktorg selalu je rekod perkembangan Rayyan.. Nanti leh tengok balik bila Rayyan dah besar..

6. Beg Kamera


Beg kamera ni pun hubby yang adiahkan, sebab dulu ktorg guna beg yang sandang tepi bahu tu, masa guna beg tu la yang kamera tercicir tu huhu bila guna bagpack ni safe sket, sebab kiter akan rasa kiter carry bag kat belakang kan...

7. Tripod..



Tripod ni sangat berjasa bila ktorg gi cuti2 sekeluarga sebabnye takde org nak amekkan gambo kami sefamili, tripod nie la penyelamat keadaan ngee~~

Tripod ni dapat free je masa beli camcoder..tapi aku guna je tok letak kamera.. kamera Pink je la, akalu letak SLR cam tak kukuh sangat la..



8. Galaxy Tab


Ni adalaha baby yang paling latest.. yang ni memang ku angkut ke hulur hilir tetiap hari.. Ngee sangat best sebab leh update belog, twitter & FB anytime, anywhere.. Dah mcam iklan Digi da.....
Samsung Galaxy Tab ni beli sendiri je, asyik nak suh laki den hadiahkan je.. Rabak la die, HAHAHA dah la sume hadiah mahai2... Tak sampai hati weii...

Aku ada tulis dalam ENTRI NI, aku beli sendiri, as reward for myself!

Aku bersyukur sangat, Allah berikan aku rezeki sehingga hari ni, ALHAMDULILLAH.. Walaupun tak luxury la kata org tapi sekurang2nya aku tetap dapat memiliki apa yang aku nak... Aku tak menyusahkan orang lain, berhutang ngan bank ke tok beli benda2 yang aku nak nie..

Yela, takutt wei hutang2 nie.. Ktorg nye perangai, kalau ada duet beli, kalau takde duet dok diam2 sudah!!!!

Korang camne? Sanggup ke berhutang nak beli benda2 gini???

PS:/ Sebabkan kami suke gi jejalan and holiday maka barang2 ni sume sangat lah berguna bagi ktorg.. Memang kami akan amek gambar and video tempat yang kami pergi.. Hehehe so berbaloi2 la jugakkan???


3 comments :

  1. wah kak.. bestnya.. letak la harga kak.. nak tau gak bape.. nk cri speedlite yg murh katne ek kak?? atie pki d90 gak. tapi nk beli speedlite tue mhl la..

    ReplyDelete
  2. my hubby teringin gak nak beli dslr..tp i dok halang jer..sebab tahu dah hangat2 tahi ayam dia tuh..bukan rajin sangat pun dia nak ngangkut kamera gaajah tu..hahaha

    ReplyDelete
  3. setuju!! klo ade duit bli..klo x..duk diam2...wahh yunk..sume gadget camera ok..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails