Friday, September 5, 2008

Misi yang masih belum selesai..


Yeahhh.. Besok coti.. Dah ader plan dah untok besok, besok mau p Sogo ngan membe.. Ade Sogo card sale, memandangkan aku takde Sogo card nie, J Card ader la.. Seb bek Syamen bermurah hati nak membawa aku hahaha.. Owh ape mau borong ye besok? Kata jualan mega.. Pikir-pikir cepat-cepat... Siapkan list, kalau tak sempat pikir malam nie sambung pagi besok lepas sahur.. Hahaha..

Untok weekend minggu depan pun jadual dah pack, Sabtu nak p boli baju raya ngan Encit Lee.. Dah janji tahun nie tema kaler weols hijau okayyyy.. Ceera, sila jangan jeles!!! Hiks, maklumlah aku dah amek fav kaler ko... So minggu depan, weols akan bersesak-sesak di tempat yang paling famous di bulan Ramadhan ni Jalan TAR, misi nak cari baju melayu hijau ngan baju kurung hijau.. Tahun nie malas nak jahit, so boli siap ajorrrr..... Erk, nak kebaya ke? kurung ke? kurung moden ke? kurung pahang ke? Bagi idea......

Hari Ahadnya plak dah janji ngan mak aku nak p kedai Bake with Yen di Lorong Haji Taib, Chow Kit tok beli bahan buat kueh.. Sila kagum okayyy, tahun nie kueh raya aku nak buat sendiri.. No more kueh tunjuk-tunjuk macam tahun lepas... Hahaha tahun lepas kueh raya bagi bakal-mak-mertua pun kueh tunjuk-tunjuk je.. Giler pemalas aku tahun lepas.. Hiks! Kueh raya yang resipinyer tengah dok menari-nari dalam kepala otak aku nie ader la 4 jenis
1. biskut cornflakes madu- biskut ni memang paling senang skali nak buat, pejam mata siap.. Perghhh ayat berlagak tak henggat punyerr..
2. biskut coklat chips- resipi biskut nie aku mintak dari Nad bespren aku.. Ni first time aku nak buat, harap-harap jadik la yo... Kalau tak jadik, aku je la makan, tak koserrr aku nak hidang bagi tetamu..
3. almond landon- biskut nie memang biskut wajib tiap2 tahun kat umah aku.. Jadik kene buat gak sebab high demand.. Chewahh!!
4. Erk yang keempat nie no idea lagik.. Sape yang ader idea biskut best2 tuh share la eh...
5. Nak buat kek kot, leh bawak balik kampung... Hikhik...
Erkk apa kehalnyer pose baru 5 hari dah pikir kueh raya, baju raya bagai??

Weekend yang ketiga, aku dah kene uli biskut yang dijanjikan di atas nun... Kang ader plak yang menanges takde biskut raya.. Jadik chef agak bizi bersama ovenyer pada hujung minggu tersebut hahaha... Over perasan lak aku niey...

The next week tuh aku dah bertolak balik kampung yeayyy!!!! Mula lah projek dikampung, pasang panjut, cari buluh lemang.. Yang tuh dapat amek gambo je la, balik KL baru dapat update..

Ok, gua mau tido.. Nak simpan tenaga, besok nak p "berperang" hahahha..

7 comments :

  1. takde la aku nak pi sogo tu.
    konfem berlaga-laga tetek, cium ketiak orang...oh tidakkkk!

    ReplyDelete
  2. sonoknyerrr balekk kamfongg kannns..

    ReplyDelete
  3. tetibe rase nk mkn kuih raya plak...yg kuih cornflakes tu...aaahhhh...sedapnya...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. aha..da buat kueh nnti, boh la resipi kat sini.. kita share2.. :)

    ReplyDelete
  6. erk..x sempt nk wat rasenya..hehe

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails