Sunday, September 14, 2008

Wah minggu nie banyak sungguh aktibiti yang dihapdet dalam blog ini..
Harap orang tak salah paham la, nape la aku nie suker sangat cete dalam blog, beli ape nak tulis dalam blog, makan ape nak tulis dalam blog, pegi mane nak tulis dalam blog, kesah chenta hatiku pun aku nak tulis kat blog dan macam2 lagik la.. Suker ati la aku nak tulis pe pun kan? Dah nama pun blog aku.. Actually tak sume aku tulis, ader certain things yang akan mengguris hati orang aku takkan tulis, ye la kan, tujuan aku tulis blog untuk luahan perasaan aku.. Kalau gumbira aku tulis, kalau sedey pun aku tulis, kalau marah lagik la aku tulis.. Tapi ader jugak hadnye..

Sekadar untuk mencatitkan setiap perkara yang berlaku dalam idop aku.. Mungkin kekadang perkara tuh tak menarik bagi korang tapi ader makna tersendiri bagi diri aku...
Contohnyer, perjalanan kesah chenta aku ngan Encit Lee, tak mungkin aku akan melalui saat yang sama yang pernah aku lalui ngan die semalam pada masa depan, jadik ape salahnye aku catatkan kat dalam blog nie.. Sekurang2nye ader satu tempat di mana segala kenangan tersebut aku abadikan...Jadik, kalau sesape yang rasa meluat tuh, tak payah la baca...
Dulu aku ader diari,tapi skang dah takde dah.. Sebabnye, bagi aku segala kesah yang benar2 peribadi biarlah aku simpan je dalam paler otak nie, ikat kemas2, biar aku sorang je yg taw.. Yang peribadi takkan nak share kan, walaupun dalam diari.. Its not safe okay?? Nama pun personal so if I tell you, then I should kill you!

Okay cete pasal minggu lepas.. I dah boli baju raya.. Hmmm tema kaler dah tukar la.. Ingat tak memula weols plan kaler hijau kan? Last week p la ke jalan TAR ngan Encit Lee, aku suh la die yang pilih baju dulu.. Kekonon baju melayu susah nak cari kaler, so aku pikir kalau die pilih dulu nak match ngan baju kurung aku sonang sajorkk... Pilih punya pilih, tetibe Encit Lee berubah hati.. Wahhhh cek abang sudah berkenan kaler len.. Hermm kaler ape ek?
Aku nak cakap pun tak taw.. Macam cokelat ader, cam gold pun ader, cam hijau lumut pun ader cam kelabu taik anjing pun ader...Tapi cantek arrr kaler tuh, lebey cantek lagik biler die test pakai kat kedai tuh.. Huyoooo segak bergaya macam pahlawan melayu, yor la kulit putih pakai kaler ape pun tatappppp nampak ensem je... Hiks!

Dah dapat baju Encit Lee, carik baju aku plak... MasyaAllah... Satu KL weols pusing, tak jumpe wehhhh... Payah gilosss nak carik baju kurung kaler sama ngan baju melayu die.. Ader yang sama kaler tapi takde saiz.. Saiz S, mano aku muat..
Bangla yang jual tuh relek je kata,

'adik manis badan manyak kecik comel, gerenti muat punyer'..


Isk bangla nie kalau nak menipu suh aku boli pun agak2 la, punyer la besar badan aku ni die kata kecik comel, patut suh die pakai spek kuasa ganda sepuloh punyerrr... Dah penat pusing carik, aku pun dah hamper give up dah, dah nak suh Encit Lee p pulang balik baju tuh kat kedai die beli tadi and pilih kaler len yang sonang skek dijumpai..

Tup..Tup... Kat kedai yang last weols singgah.. JUMPE!!!!

Yeah... Encit Lee la yang pilihkan baju aku akhirnya kerana aku telah keletihan yang amat sangat sehingga terbayang2 air cincau mata kucing hahahha.. Cantek woooo pilihan Encit Lee.. Pada aku aper sajo yang die pilih musti lah cantek..Pluss extra skek glamerr..
Hiks.. mane tak glamernyer, penuh labuci.. Tapi okay la pada aku sebab kaler bunga dan tanah natural, takde lah cam cacar merba kalernya kan.. Yang penting sedondong.... Sila lihat ye...Hiks!




Unik kan kaler die?
Baju nie Encit Lee belanje aku..

Thanksss abang!!!!!! Tahun depan belanje ayang lagik.. Hehehehe... =D

Tahun nie baju raya dah sama tema, lagik seronok kalau pagi raya aku dapat beraya ngan die.. musti lebey meriahkan? Tapi takpe lah, mungkin tahun nie tahun terakhir aku dapat beraya sebagai bujang+anak emak ayah, tahun depan mungkin beraya sebagai isteri orang pulak.. Waaa sayu plak hati biler pikir kan.. Udah2, takmo pikir lagik, pose lagik 2minguuu.....

2 comments :

  1. salam juelee...
    tompang skodeng leh heheh
    jemput jenguk ke blog ena ek

    ReplyDelete
  2. waaaaaaaaaaaaaa..... aku dah tadak baju raya sebab dah pakai wat gi keje (sebab tak cukup baju).. waaaaaaaaaaa....

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails