Tuesday, November 22, 2011

Behind The Scene AlaDDIN The musical


HAri Sabtu lepas aku dapat invitation tok bt review pasal Aladdin the Musical kat Sunway Lagoon.
Actually this musical akan diadakan bermula 25th November nanti di Amphitheater Sunway lagoon.

Alhamdulillah hubby bagi je aku pergi, siap offer jaga ank lagi..
Hehehe i love you lah yang!!! For being so supportive...


Dapat passkad..
Hehe PRESS lagi tu..
Eceh, padahal blogger je pun...
Kat sana aku berkenalan dengan ramai blogger pemes..
Especially yang Chinese la, ada Isaac, ada JQ, ada Hafizul Hakim...
And alhamdulillah, walaupun first time jumpe, aku boleh tag along with them without any problem..

Event ni memang invite all the blogger out there, actually they believe blogger writting have so much powerful influence nowadays.
And  I was totally agreed with this. Hehehe..
So by inviting us, the organizer are hoping we may write what we have seen behind the stage on our blog, at the same time it will promote their musical..
Its a win win situation la...

Kami dibawa ke bili tarian, where are all the actor/actress/dance tengah practise.
Kami diberi peluang secara live untuk melihat rehearsal yang diaorang tengah buat.
Secara keseluruhan aku rasa musical ini sangat FUN dan seronok.
Rekomen untuk bawa anak2..

Kostum aje hampir 120 pasang, which is home made...
The costume was sooooo colorful..
Suka sangat!!!
Especially baju Princess Jasmine...


This all the actor/actress/dancer.
Nampak tak baju2 yang sangat kalerpulll tu?


Tarian yang superb and cathcy....
Masa tengok ni aku pun rasa nak berjoget sekali.. Hikhik
Please bear in mind, ini adalah teater musical..
So akan ada part2 yang bercerita, akan ada part2 yang menari dan menyanyi..


This is GENNIE from the lamp...
Sumpah cute ok gennie nie...
Aku imagine gennie adalah kecik comei lote..
Tapi idok ler...
Gennie ni gagah perkasa besar tinggi tapi cute
Kenapa aku kata cute?
well, korang kene pergi dan saksikan sendiri aksi cute gennie yang gagah perkasa nie...


Ni la die hero dan heroin kita...
Aladdin & Princess Jasmine...
Lawa sangat princess Jasmine nie....


Pastu kami di bawa tengok stage...
Stage adalah dalam proses lagi...
Dont be surprise ye...
Stage die ni 4D ye, first in Malaysia teater was held in 4D environment.
I meant the lighting effect was made with 4D effect,


Aladdin and Princess Jasmine in costume...
See, kan aku dah kata..
The costume was soooo colorful...
Terpesona aku melihatnye...


Aladdin and Princess melambai2 dari tingkap...
Adegan ni aku rasa so sweet....
Isk tak sabar nak nengok musical nie la...


Princess Jasmine & Princess Juliana
KAHKAHKAH
Dalam mimpi je la....


HA ni video Gennie yang comel lote tu??


Aladdin sedang bergado dengan Jaafar yang jahat.....


Sesi tarian yang sangat happeninggggg


The lovely couple ever!

Secara keseluruhan selepas menonton rehearsal ni, aku rasa Aladdin The Musical ni memang menarek hati..
First of all, kita tahu.. Aladdin itself was a our childhood story ever since we are small, we are grow up will Aladdin, Snow White, etc....
We had listened/watched so much version of Aladdin, be it on TV, movie or read it on books.
This time, they have transform The Aladdin into musical.
They story, they dance, they sing....
And the best part is when Aladdin and Princess Jasmine sing together " A whole new world"...
It just bring me back to my childhood moment and made my dream come true....

Now, dont wait anymore.
You may turn back to your childhood moment too.


Nak tau lebih lanjut KLIK SINI...
Dan boleh start booking sekarang... Tiket ni dah macam goreng pisang panas..
Jangan tunggu sampai dah SOLD OUT!!!!!!..







No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails