Wednesday, November 9, 2011

Singapore Trip: River Cruise @Clark Quay

Day 4 after training kami ke Singapore river Cruise kat Clarke Quay...
Tempat ni malam memang happening habes...
Sepanjang jalan tu banyak giler pun, tempat minum2 lepak2...
uiiiii..
Dah macam Bukit Bintang dah aku tengok...

Permandangan malam..
Maapla, kamera kurang kualiti sebab tk guna DSLR..



Yang ni guna D90+50mm lense...
Huhu salah sendiri, tak bawa standard lense...
Hikhikhik..


Ni la gambaran Clarke Quay di malam hari..
Harga tix tok naik boat ni adalah SG$10..
Naik boat ni macam River Cruise Malacca je..
Naik selama 30 min..
Bezanye bot die selesa la..
Pehtu die punye  scenery memang lawa..
Kelassss betollah lampu2 die kan..


Ni la die spotlight from Marina Bay yang aku cete dalam entri before this...
Cantekkan???
Jelas sangat nampak dari atas boat...


Marina bay di waktu malam..
Sangat lawa........
Aku kagum kagum kagummmmmm menengoknye...
Kenapalah Singapore boleh maju begini sekali..


Singapore Flyers yang aku cete dalam entri sebelum ni jugak..
Ritu kan aku naik Flyers nie..
Kali ni tengo k di waktu malam plak..
MEmang cantekkk ke ba booommmm..


The MERLION...
Landmark Singapore....


Hotel ni aku rasa mahai nie...
Kat tengah2 town gini kan...


Tuan tanah nak posing jugak...
Masa ni atas bot..
Minta tlg membe amekkan gamba..


Bukti aku dah sampai ke Clarke Quay nie..

Ni la boat yang aku naik tu..
Sebesar2 boat ni..
Kami naik 12 orang je..
Hehehehe


Gamba yang dapat aku snap sepanjang naik boat...
Kedai2 yang ada tepi2 sungai die..


Ni la die LV terapung yang aku cete tu....
Nampak tak logo LV kat tepi tu?????


Ni HOOTERS...
Sape pernah gi US or tengok cete2 kat TV tau la Hooters nie camne...
Kalau kat US waitress ni memang seksi habes la..
Pakai 2 piece je...
Kat sini seksi jugak tapi ok lagi la...


The beautiful scenery...


Kecantikkan ciptaan manusia...
Tak mampu nak tandingi ciptaan tuhan..
Tapi bersyukurlah manusia dikurniakan akal tok menbina dan mereka bangunan yang semegah secantek ini...

Sometime bila kita banyak berjalan nie, banyak benda yang kita belajar..
Aku sentiasa pandang sesuatu tu dari sudut yang berbeza...
Bukan sekadar tengok macam tu je..
Tapi pk disebalik sume tu..

Pada aku Singapore maju.. Die rancang pembangunan die memang teliti, tersusun je.. Walaupun kecik tapi pandai diaorang gunakan space yang ada..
Bila aku tengok lampu2 di waktu malam kat setiap building die, aku rasa everything was in track..
Setiap yang di bina sume ada sebab kenapa die letak MERLION akt situ, kenapa Marina Bay kat situ, kenapa The Flyers kat situ..
Sume ada sebab dari segi fizikal, geografi and all that..


PS;/ Aku bersyukur dapat peluang tengok negara orang camni walaupun hanya Singapore je... Banyak yg aku belajar..
Semoga Allah memberi aku peluang tok travel ke tempat lain di masa akan datang... AMinnn..




1 comment :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails