Wednesday, May 2, 2012

Ada apa di Johor Premium Outlet (JPO)?

Akhirnya dapat gak jejakkan kaki ke JPO. Dari rumah MIL tak jauh mana, dalam 67km kot.  Amek exit Senai pastu susur je kiri, nampak la JPO tu. Tepi jalan je. Memang senang nak cari.

Masa sampai ni dalam kol 12 kot, panas terik wei. Berpeluh2 aku,  seb bek la aku tak pakai dress. Haha konon nak pakai dress yg baru beli sekali ntah camne aku pakai baju lain plak. Kalau pakai dress mau aku angkat kain jalan. 


Ni la die JPO sebutan ramai.
Kat JPO ni ada banyakkkk kedai, dari medium range like Guess, Cotton On, Timberland, Levis, Poney, GAP, Clark...
Ada gak yang luxury atau designer boutique macam Burberry, CK, Michael Korr, Coach etc.
Nak tahu lebih lanjut, korang leh terjah website JPO nie.


Naseb baik la, anak kecik ni behave dalam stroller die. Perasan tak apa yg lain kat Rayyan?
Rayyan dah tukar baju. Huhu. Die bantai minum air sampai basah suar baju dia dalam kete.
Seb bek la bawa baju lebey. Terus tukar, kalau tak, kene beli baju baru HAHAHA.

Actually gi sini pun hubby kata kalau murah leh la beli baju raya sepasang dua. Kalau murah....... Well let see...

Kat sini kami masuk setiap kedai tau. Ha jangan main2. Bukan apa, saja nak tengok rege. Leh la compare ngan rege kat KL. 


Hubby sebok pilih baju kat Adidas. Kat Adidas ni murah jugak. Kasut boleh dapat dalam rege RM100.


Butik DKNY and Lacoste. Yang dua ni aku tak masok pun. Ntah, tak tau kenapa tak masok.. HAHA dah penat la agaknye. Sebab kami jalan area atas dulu, pastu baru gi bawah.


Ni kat Timberland. Percaya tak, kasut yg hubby pegang tu rege dia RM699, dapat less sampai RM199. WOW! terkejut gile. Actually hubby mmg dah aim kasut gitu. Mmg dia kata rege RM500 ke atas....
Ni dapat murah memang rasa nak beli tapi at last tak jadik beli. Dia kata tak tau nak pakai gi mana pulak, baik beli yg jenis simple biasa je.


Masa ni sebok dok pilih baju Rayyan and Paksu Rayyan. Sesape ada anak gegurl, sure sawan tengok baju gegurl kat Baby GAP and Poney. Comei2 bangat. Aku pasrah aje la dalam hati, baju toddler boy tak banyak pun. :(


Papa yang sebok melayan anak nye...
Dah penat, kami beli CREPE and air Starbuck. Lepas kat Kusi makan2 and minum. CREPE dia adalah super besar ok, tapi ranggup. Kruppp krupppp makan.


Kami bergambar sekeluarga. Eh apesal jauh beno jarak aku ngan MIL tu? Hikhik actually asalnya Rayyan dok situ, pastu ikat dia dalam stroller, tak dok diam.


Ha tu dia Coach. Hehe plan asal cadang nak beli wallet coach, ganti wallet hantaran dulu yang dah hazabedahhhhhh rupa die. Tak sanggup aku nak nengok rupa wallet aku skang. Adakah aku beli? Hehehehe


Husben sedang men'try' baju. Siyes cerewet laki aku ni. 


Tu dia.. penuh strolleh ngan beg syopping.


Overall pada aku JPO ni ok la rege die. Jauh lebey murah dari butik. Great bargain la kata orang. Tapi aku hanya consider pada kedai middle range je tau.

Yang designer tu aku usha je, tengok rege after less pun sesak napas rasanya.. Kalau yg middle range ni, like Levis, boleh dapat RM100++ tapi tu la design and size limited. 
Kalau Fossil punye barang yg memang full leather pun berbaloi pada aku. 

Segalanya terpulang pda korang la kan. Aku pun takde syopping menggila. Sekadar berkongsi nikmat bonus tahun ni bersama suami, anak dan family in law. Sesama dapat rasa kata orang, lebih berkat dan nikmat. Betol tak? sebab aku selalu percaya, setiap yang milik kita tu, ada bahagian orang lain jugak T_____T


2 comments :

  1. kelas makk g soping kat jpo hehee

    ReplyDelete
  2. shariman pun slalo cakap mcm gitu kat shima..."setiap yang milik kita tu, ada bahagian orang lain jugak.". :)

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails