Tuesday, October 30, 2012

Langkawi Cable Car and Oriental Village

Last day at Langkawi, pagi tu kol 8 dah check out sebabnya ahli rombongan nak gi naik cable car. Kan masa pergi hari kedua tu tutup katanya. Khamis baru bukak. Naseb baik la amek flight kol 330 so pagi tu dapat la gi naik cable car.

Sampai sana cable car pun belum bukak tapi dah ramai dah orang. Tix cable car ni RM15. Tapi aku tak naik pun hahahaha bukan apa, mak aku taknak naik. Takut so aku pun teman la mak jejalan kat bawah. Biarlah adik2 aku ngan hubby yang naik.


Ni adik aku yg lelaki. The only adik lelaki aku. Dia la yang jaga mak aku skang, duduk sekali teman mak aku...


Ni adik pompuan aku yg ke3. Yang bongsu tak dapat ikot, ada final exam.


Gambar2 yang hubby snap. Actually tak banyak pun, sbb hubby kata jambatan tutup so diaorang takde la dapat jejalan. Banyak yg tengah proses maintenance.






Yang kami bertiga duduk kat bawah jejalan area Oriental Village... Cantek tempat ni, ala2 English style, kedai souvenir die pun harga boleh tahan, takde la mahai sangat. Selalu kan kalau tempat gini, sebenir mahai. Ni harga die ok la. Mcam kat pasar jugak. FM dapat 5 ketol RM10.


Kami kat abwah ni sebabkan bosan tunggu lama so naik la kete kuda hikhik. Kuda ni bawa pusing 4 round keliling oriental village tu. Nak naik kuda ni RM5 sorang so kami bertiga RM15 la hahaha sama ngan harga naik cable car...




Rayyan seronok sangat dapat naik kuda, pastu sebok nak pegang kuda... Risau je, takot kene tendang ngan kuda hikhikhik...


Next time kalau datang tingin nak naik cable car T__T

1 comment :

  1. klong rasa skali je la kot naik cable car tu hehe
    gayat
    eh pasal murah plak rm15?
    aritu ktorg bertiga 80 lebih rasa

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails