Wednesday, July 4, 2012

salary adjustment? syukur sesangat

Actually benda ni dah lama org cakap2, tp aku malas nk mengharap selagi CEO  tak announce apa apa.. kang kuciwaaaaa pulakkan.. Tak pasal2 je termenung memikirkan hati yg kecewa..

But masa aku lulus interview naik pangkat ritu, offer letter aku kene tahan sbb katanya ada salary adjustment so kena tunggu official announcement. Now dah officially announce... Gaji baru akan start this month.. Setelah dikira kira banyak jugak kenaikkan kali ni... Alhamdulillah rezeki kami yg bekerja di sini...

Apa pun, aku dah plan.. duet extra dari kenaikkan gaji tu, kami nak save semuanya... Kami akan still berbelanja macam sekarang, seadanya seperti gaji sebelum ni. Kalau sekarang kami boleh survive kenapa plak kami takleh survive untuk masa 2, 3 tahun lagi, lainlah kalau ahli keluarga bertambah...... Sebab utama kami kene bt camni, sebab kami nak beli rumah, nk save for down payment, tahu lah rege rumah kat KL ni, paling busuk pun kene ready 30K dalam tangan... And yg keduanya aku nak bawa mak aku gi menunaikan umrah... Kalau cukup duet insyaallah haji terus... masa sihat ni la nak pergi ye tak?

Semoga niat aku ni dipermudahkan jalannya.... Amin

Dan yang pasti lepas ni kene kerja dengan lebih gigih dan tekun, barulah berkat gaji tu......
Nampak gaya macam kene keje sampai pencen ni T___T

3 comments :

  1. alhamdulillah rezeki..hop dapat buat saving byk2 ;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, tahniah Jue. dulu masa kam naik gaji lepas habis master, kam ingat boleh la jugak nak save gaji yang lobih tu dalam xxx amount. tapi, tak dapat..hehe..sebab byk komitmen lain. apapun, moga jue dapat merealisasikan apa yang diimpi. InsyaAllah

    ReplyDelete
  3. yeeeyyy alhamdulilah.. kita pon syukur sgt ngan salary adjustment.. tahniah ye.. bukan setakat dapat new entry level, tapi ada kpi performance + yib sekali

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails